جایزه قورباغه طلایی جشنواره «کمراایمیج» به مهدی آزادی رسید

    کد خبر :763506

بیست و هشتمین دوره جشنواره «کمراایمیج» Camerimage که تخصصی‌ترین جشنواره فیلمبرداری جهان محسوب می‌شود، امسال بین روزهای ۱۴ تا ۲۱ نوامبر ۲۰۲۰ برابر با ۲۴ آبان تا اول آذر در شهر تورون لهستان برگزار شد و در نهایت مهدی آزادی برای فیلمبرداری یک اسب خون بیشتری از انسان دارد ساخته ابوالفضل طالونی موفق به کسب جایزه قورباغه طلایی در شاخه بهترین مستند کوتاه شد.

مهدی آزادی پیش از این فیلمبرداری مستندهایی چون سایه‌های بی‌خورشید ساخته مهرداد اسکویی و متهمین دایره بیستم به کارگردانی حسام اسلامی را برعهده داشته است که موفقیت‌هایی را در جشنواره‌های بین‌المللی و داخلی به دست آورده‌اند.

او که سال‌هاست در حوزه فیلمبرداری مستند فعالیت می‌کند، فارغ‌التحصیل فیلمبرداری سینما از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر است و تاکنون موفق به دریافت جوایزی چون تندیس فیلمبرداری از هفتمین جشنواره «سینماحقیقت» و نامزدی دریافت سیمرغ بلورین فیلمبرداری جشنواره فجر برای فیلمبرداری «A۱۵۷» شده است.

یک اسب خون بیشتری از انسان دارد، مستندی کوتاه درباره یک زوج سالخورده آذری است که تهران را ترک و به شهر دلپذیر زادگاه‌شان در مرز ترکیه می‌روند. با این حال رویای بازنشستگی آنها با درک این واقعیت که منطقه زندگی‌شان به دروازه قاچاق به اروپا بدل شده و هر کسی که آنها می‌شناختند با این مساله درگیر است، متلاشی می‌شود.

به گزارش ایرنا، در دوره‌های گذشته جشنواره «کمراایمیج»، تورج اصلانی و محمود کلاری موفق به کسب قورباغه نقره‌ای این جشنواره در بخش داستانی شده بودند و جایزه مهدی آزادی، نخستین جایزه قورباغه طلایی سینمای مستند ایران محسوب می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید