جان کربی: ترامپ اغراق می‌کند/ دیدار با سربازان آمریکایی سیاسی بود

    کد خبر :453468

ژنرال بازنشسته آمریکایی درباره سفر از پیش اعلام نشده رئیس جمهوری این کشور به عراق گفت: ترامپ اغراق می‌کند و دیدار وی با سربازان آمریکایی سیاسی بود.

به گزارش مهر، جان کربی ژنرال بازنشسته آمریکایی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان درباره سفر از پیش اعلام نشده دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به عراق گفت: سفر همواره در روزهای تعطیل مهم بوده است. این موضوع برای خانواده ها هم مهم است تا ببینند فرمانده کل و بانوی اول آمریکا از خودگذشتگی های اعضای خانواده همه نظامیان را درک می کنند. این سفر همچنین یک فرصت خارق العاده برای فرمانده کل بود تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با جنگ به دست آورد و به سربازان نشان دهد که از مأموریت آنها حمایت می کند.

ژنرال بازنشسته آمریکایی ادامه داد: نخست بر این باورم که تصمیم او برای خارج کردن ناگهانی سربازان از سوریه یک اشتباه است. این اقدام در راستای منافع امنیت ملی ما نیست. ما اکنون شاهد فرار داعش از سوریه هستیم. اکنون دقیقا زمان آن است که از اقدامات خود در این کشور بهره برداری کنیم. شمار زیادی از اعضای داعش در سوریه هستند. از این رو، فکر می کنم این اقدام یک اشتباه وحشتناک است. اما همچنین فکر می کنم مهم است این موضوع را به خاطر داشته باشیم که عراق در این روند مقابله با داعش نقش ایفا می کند. عراق از همان ابتدا در این روند ایفای نقش می کرد.

وی ادامه داد: در شرایط جاری، اهداف داعش در سوریه همانند گذشته سراسری نیستند. دیگر زیرساختی وجود ندارد که آنها در حال فعالیت در آن باشند. ابعاد و تعداد آنها در حال حاضر کاهش یافته است. به همین دلیل، هدف قرار دادن اهداف آنها دشوارتر شده است. آنها پویاتر شده اند. آنها به اطلاعات حساس بیشتری نیاز دارند زیرا ما دیگر نیروی نظامی در سوریه نخواهیم داشت تا ببینیم اوضاع در این کشور دقیقا از چه قرار است.

جان کربی در ادامه افزود: تا حدودی سخنان ترامپ درباره داعش درست است. او به سبب تشدید عملیات علیه داعش طی 2 سال گذشته توانست اعتباری برای خود کسب کند و من فکر می کنم او شایسته این اعتبار است. اما، او همواره اغراق می کند. داعش در سوریه نابود نشده است. نماینده ویژه او (برت مگ گورک نماینده ویژه ترامپ در ائتلاف ادعایی مبارزه با داعش) که در اعتراض به اقدام ترامپ استعفا کرد. همچنین جیمز ماتیس وزیر دفاع او نیز در اعتراض به اقدام ترامپ از سمت خود استعفا کرد. اجازه دهید نگاهی به اوضاع عراق بیندازیم که او در آنجا حضور داشت. نیروهای ویژه عراقی همچنان هر هفته در حال هدف قرار دادن یک یا 2 موضع داعش هستند و نخست وزیر جدید عراق با نظر نخست وزیر قبلی این کشور موافق نیست که داعش شکست خورده است. او (ترامپ) حتی فرصت دیدار با نخست وزیر جدید عراق را پیدا نکرد و او در واقع این فرصت را از دست داد.

این ژنرال آمریکایی در پاسخ به سئوالی درباره «نامناسب توصیف کردن سخنان سیاسی ترامپ توسط وی» گفت: این اقدام کاملا نامناسب بود. ارتش در خدمت مردم و قانون اساسی آمریکا است نه یک حزب و یک رئیس جمهوری. من در ماه نوامبر اعلام کردم که اگر او می خواهد با اهداف سیاسی به دیدار سربازان آمریکایی برود نباید چنین کاری انجام دهد و من بسیار متأسفم که می بینم این اتفاق امروز رخ داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید