جانمایی سه شهرک جدید در پایتخت/ساخت و ساز در انتظار مجوز شورای عالی شهرسازی

    کد خبر :839291
ساخت شهرک

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از جانمایی احداث ۳ شهرک جدید در شرق و جنوب غرب تهران و آغاز ساخت و ساز مسکونی در آنها پس از صدور مجوز شورای عالی شهرسازی خبر داد.

حبیب الله طاهرخانی افزود: فرایند صدور مجوز احداث این شهرک‌ها در مراحل مختلف قرار دارند، به عنوان مثال هم در شرق و هم در جنوب غرب تهران مکان یابی ساخت این شهرک‌ها انجام شده و باید به تصویب شورای عالی شهرسازی برسد.

«بازتاب»، به گزارش ایسنا، او اظهار کرد: پس از صدور مجوز شورای عالی شهرسازی، مساحت این شهرک‌ها و سقف جمعیت پذیری آنها اعلام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید درباره واگذاری شهرک سازی به شرکت عمران شهرهای جدید به عنوان یکی از کارکردهای جدید این شرکت اظهار کرد: ساخت ۴۰ شهرک در کشور در مرحله مکان یابی قرار دارد؛ مطالعات مکان یابی همه این ۴۰ شهرک به پایان رسیده است و عمدتاً قرار است در اراضی دولتی و ملی احداث شوند.

طاهرخانی تاکید کرد: ساخت شهرک‌های مذکور کمترین آسیب‌های زیست محیطی داشته و از نظر تأمین خدمات زیر بنایی و روساختی با مشکلات کمتری نسبت به شهرهای جدید روبرو خواهند بود.

به گفته این عضو شورای عالی مسکن، شهرک‌ها مزایایی نسبت به شهرهای جدید دارند از جمله اینکه زیرساخت‌های آنها قابل دسترس تر است؛ مشکل حمل و نقل میان شهرک با شهر مادر مانند شهرهای جدید نیست؛ نزدیکی آنها به کلانشهر، جذابیت بیشتری را نسبت به شهرهای جدید ایجاد کرده است. قرار است بخشی از این یک میلیون مسکنی که دولت سیزدهم وعده ساخت آن را داده به این شهرک‌ها منتقل شوند.

او افزود: هفته گذشته ساخت یک شهرک ۴۶۰ هکتاری در اطراف سنندج به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری رسید که با توجه به کمبود شدید زمین در سنندج و افزایش ناگهانی قیمت مسکن در این شهر، کمک بزرگی به رفع این مشکل خواهد کرد؛ این شهرک امکان اسکان ۲۸ هزار نفر را فراهم خواهد کرد.




0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید