ثبت گوشی مسافری در سامانه ناجا به تعویق افتاد

    کد خبر :385784

رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات گفت: ثبت گوشی مسافری در سامانه ناجا که قرار بود از امروز انجام شود برای رفع محدودیت های واردکنندگان، به مدت یک هفته به تعویق افتاد.

حسین فلاح جوشقانی امروز در نشست خبری در حاشیه نمایشگاه تلکام اظهار داشت: قرار بود با اقدامات فنی صورت گرفته در اتصال سامانه گمرک به ناجا، گوشی های مسافری از امروز در این سامانه ثبت واردات شود تا تخلفات مربوط به گوشی هایی که به صورت جعلی با نام مسافری وارد کشور می شود از بین برود.

وی ادامه داد: هم اکنون تمهیدات فنی لازم برای اتصال این دو سامانه به یکدیگر انجام شده است اما با توجه به اینکه محدودیت هایی در زمینه واردات گوشی موبایل همچنان برای واردکنندگان وجود دارد و نیز موضوعات تخصیص ارز، پیشنهاد دادیم که این فرآیند یک هفته به تعویق بیفتد.

معاون وزیر ارتباطات افزود: فردا در جلسه کمیته راهبری رجیستری که با حضور تمامی اعضای این طرح از جمله نمایندگان وزارت صنعت، سازمان حمایت، گمرک، سازمان مبارزه با قاچاق و وزارت ارتباطات برگزار می شود در مورد این موضوع تصمیم گیری نهایی را خواهیم داشت.

فلاح جوشقانی ادامه داد: همچنین هماهنگی های لازم انجام شده تا شاهد رفع محدودیت ها در بازار گوشی و افزایش واردات این بخش در هفته جاری باشیم و مشکلات تخصیص ارز نیز حل شود.

اپلیکیشن تعاملی وضعیت خدمات دهی موبایل عرضه می شود

رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی از طراحی اپلیکیشن تعاملی موبایل برای اطلاع از وضعیت خدمات رسانی اپراتورهای موبایل خبر داد و گفت: این اپلیکیشن تا پایان سال به بهره برداری می رسد و بر مبنای آن مشترکان می توانند کیفیت خدمات دهی اپراتورهای تلفن همراه را شناسایی و بررسی کنند.

فلاح جوشقانی گفت: در این سامانه میزان پوشش و نحوه سرویس دهی اپراتورها شفاف سازی خواهد شد و در این زمینه کاربران می توانند از طریق این اپلیکیشن کیفیت خدمات اپراتورها را گزارش کنند.

وی گفت: راه اندازی سامانه اعلام میزان تشعشع امواج الکترومغناطیسی و همچنین نقشه وضعیت شکایت مشترکان از خدمات اپراتورهای موبایل و اینترنت در راستای شفاف سازی وضعیت ارائه خدمات در این حوزه انجام می شود و با ایجاد سامانه انتشار آزاد اطلاعات نیز تمامی موارد اعلام شده در این سامانه در اختیار دستگاه های مرتبط قرار می گیرد.

اسامی متخلفان خدمات ارزش افزوده بعد از حکم قضایی اعلام می شود

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه چرا اسامی شرکت های متخلف در زمینه پیامک ارزش افزوده تاکنون اعلام نشده، گفت: شکایت از این شرکت ها به دستگاه قضایی ارسال شده و هم اکنون پروسه قضایی خود را طی می کند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات تاکید کرد: پس از آنکه موضوع در دستگاه قضایی بررسی و نتایج آن اعلام شد امکان انتشار اسامی متخلفان در این زمینه وجود خواهد داشت.

وی تاکید کرد: این شرکت ها به دلیل وجود یک باگ در پلتفرم ارائه خدمات بیش از ۳۵ میلیارد تومان طی ۵ ماه از برخی مشترکان تلفن همراه کلاهبرداری کرده بودند که این مبالغ به حساب مشترکان برگشته است.

کنترل پیامک های تبلیغاتی به صفر نمی رسد

معاون وزیر ارتباطات در پاسخ به سوال مهر درباره عدم کارآمد بودن سامانه لغو پیامک های تبلیغاتی و اعتراض مشترکان به خاطر دریافت این پیامک های مزاحم گفت: ما با سامانه ۸۰۰ و از طریق پرتال اپراتورها و سامانه شکایت ۱۹۵ موضوع پیامک های تبلیغاتی را همچنان در دستور کار داریم و حتی بر اساس رفتارسنجی پیامک ها، این پیامک های مزاحم را مسدود می کنیم.

فلاح جوشقانی تاکید کرد: هم اکنون بیشترین آمار پیامک های تبلیغاتی مربوط به پیامک هایی است که از طریق سیمکارت های شخصی به کاربران ارسال می شود که در این زمینه با شناسایی سیم کارت ها نسبت به قطع آنها اقدام می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: کنترل در مورد پیامک های تبلیغاتی به شدت صورت می گیرد اما ما نیز قبول داریم این موضوع به صفر نرسیده و همچنان برخی مشترکان با مشکلاتی در این زمینه رو به رو هستند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در پاسخ به این سوال که به رغم درخواست مشترک برای لغو پیامک در سامانه ۸۰۰ اما همچنان این پیامک ها پس از یک هفته مجددا فعال می شود تاکید کرد: این موضوع باید به صورت مصداقی رسیدگی شود و هر کاربر حداقل با یک بار درخواست در این سامانه نباید باز هم شاهد دریافت پیامک تبلیغاتی باشد.

گزارش مخابرات برای تغییر تعرفه های تلفن فردا بررسی می شود

معاون وزیر ارتباطات افزود: پیشنهاد مخابرات برای تغییر تعرفه ها به دلیل جبران لغو هزینه آبونمان از مشترکان فردا در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بررسی می شود.

رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات با بیان اینکه هزینه نگهداری یک خط تلفن ثابت حدود ۷ تا ۹ هزار تومان در ماه است، گفت: مخابرات به طور میانگین حدود هزار تومان آبونمان در ماه از مشترکان می گرفت که با حکم دیوان عدالت اداری این مبلغ باید از قبوض مشترکان حذف شود.

وی گفت: از آنجایی که حذف این مبلغ حدود ۷۰۰ میلیارد تومان در درآمد مخابرات تاثیر دارد، مخابرات پیشنهادی مبنی بر تغییر تعرفه ها را قرار است فردا در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مطرح کند البته رسدیگی به این موضوع زمان بر بوده و با یک جلسه نمی توان به جمع بندی رسید.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه توسعه تلفن ثابت در کشور نیازمند سرمایه گذاری بالایی است، افزود: اپراتورهای FCP با توجه به اینکه مجوز راه اندازی خط تلفن ثابت دارند اما به سمت ارائه این خدمات ترغیب نمی شوند.

وی در پاسخ به اینکه چرا مخابرات تلفن ثابت را در کشور توسعه نداده و بسیاری از مردم در انتظار خط تلفن ثابت هستند، گفت: شرکت مخابرات بر اساس پروانه خود باید شرایط موجود را در حوزه تلفن ثابت حفظ کرده و در شهرها به روزرسانی انجام دهد. هم اکنون شاهد هستیم که در برخی شهرها مشکلاتی در توسعه و واگذاری تلفن ثابت وجود دارد و در حومه شهرها، مسکن مهر و روستاها مخابرات به دلیل آنکه اجباری برای توسعه ندارد سرمایه گذاری نمی کند.

به گزارش مهر ،وی تاکید کرد: باید این مشکلات مرتفع شود و این بخش توسعه پیدا کند. از طرفی مخابرات معتقد است که با حذف آبونمان توسعه این بخش از وضعیت فعلی نیز شرایط بدتری را در پیش خواهد داشت.

معاون وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال که آیا حکم دیوان عدالت اداری برای لغو حذف هزینه آبونمان لازم الاجراست، گفت: مخابرات موظف است این حکم را اجرا کند و مطابق با آن باید مبالغ دریافت شده را به صورت بستانکاری در فیش مشترکان لحاظ کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید