جزئیات ثبت نام در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی

    کد خبر :742461

امامدادی دبیر ستاد ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ابتدا در ۹ استان به صورت پایلوت طی ۲ سال گذشته اجرا شده است.

او با بیان اینکه با توجه به نتایج خوب آن مقرر شد این طرح در ۳۱ استان کشور اجرا شود، گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سه مرحله شناسایی مزیت و فرصت‌ها، توانمندسازی و اتصال به بازار تعریف شده است.

دبیر ستاد ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی وزارت کار افزود: از پنجشنبه هفته گذشته (ششم شهریور ماه) به مدت یک ماه طی فراخوان اعلام شده از علاقه‌مندان درخواست شد تا برای مشارکت به سامانه inhb.ir مراجعه کنند.

او با بیان اینکه جهاد دانشگاهی ظرفیت پیاده سازی این طرح را دارد، ادامه داد: بعد از ثبت نام، جهاد دانشگاهی مشاوره‌ها و هدایت‌های شغلی را آغاز می‌کند.

امامدادی تصریح کرد: در این مرحله ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر در ۳۱ استان کشور مدنظر قرار گرفته‌اند، اما تعدادی نیز به صورت زیرمجموعه به این افراد اضافه خواهند شد.

او با بیان اینکه در مرحله قبل ۲۰ هزار نفر مورد هدف گذاری قرار گرفتند، گفت: تا پایان شهریور مرحله قبل اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به صورت ۱۰۰ درصدی محقق خواهد شد.

دبیر ستاد ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی وزارت کار درباره رسته‌های تحت پوشش طرح ملی توسعه مشاغل خانگی گفت: صنایع دستی، صنایع تبدیلی و تکمیلی وابسته به جهاد کشاورزی، مشاغل فرهنگی و هنری، خدمات و… جزء رسته‌های تعیین شده هستند.

او ادامه داد: در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی رشته‌های شغلی‌ای مدنظر هستند که درآمدزایی بیشتری داشته باشند و متناسب با مزیت هر استان تعیین شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، امامدادی گفت: متقاضیان مشاغل خانگی که دنبال دریافت تسهیلات هستند باید در سایت وزارت کار ثبت نام کنند.

او با بیان اینکه وزارت کار مکلف است نیازسنجی‌های لازم را از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای انجام و آموزش‌های لازم را ارائه دهد، افزود: افرادی که می خواهند به طرح ملی توسعه اشتغال خانگی متصل شوند برای ثبت نام به سایت inhb.ir مراجعه کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید