ثبت اثر انگشت برای صدور شناسنامه حذف شد

    کد خبر :694871

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: در راستای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، ثبت اثر انگشت برای صدور شناسنامه در ادارات ثبت احوال حذف شد.

سیف‌الله ابوترابی با اشاره به تمهیدات اتخاذ شده در ارتباط با شرایط فعلی و شیوع ویروس کرونا در کشور در ادارات ثبت احوال اظهار کرد: در راستای پیشگیری از شیوع این ویروس، تمام ادارات ثبت احوال در سراسر کشور از اخذ اثر انگشت در رابطه با فرایند صدور شناسنامه منع شده‌اند و طی بخشنامه‌ای به آنها ابلاغ شده است که به جای اخذ اثر انگشت اقدام به گرفتن امضاء از متقاضیان کنند.

وی تصریح کرد: همچنین در رابطه با ثبت‌نام کارت ملی هوشمند نیز تمهیداتی جدیدی در نظر گرفته شده است. بر همین اساس در تمام مراکز تمهیدات بهداشتی و تجهیزات ضدعفونی پیش بینی شده است و در واقع تمام اصول بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا پیش بینی شده است.

ابوترابی خاطرنشان کرد: همچنین رسیدهایی که برای افراد در فرایند ثبت‌نام کارت ملی هوشمند صادر شده معتبر است و تمام دستگاه‌ها و سازمان‌ها مکلف هستند براساس بخشنامه ابلاغ شده از سوی ثبت احوال آنها را برای انجام کار اداری افراد، مورد پذیرش قرار بدهند.

به گزارش تسنیم ،سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در پاسخ به این پرسش که رسیدهای اشاره شده تا چه زمانی اعتبار دارد، گفت: اعتبار این رسیدها همچنان ادامه دارد و هنگام مراجعه افراد برای احراز هویت آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: هم اکنون ضروتی برای تعویض شناسنامه و تغییر نام و نام خانوادگی وجود ندارد و خانواده‌ها بعد از نوروز اقدام کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید