ثبت‌نام در دوره هسته‌های نخبگانی «شهید احمدی روشن» آغاز شد

    کد خبر :403426

سومین دوره طرح هسته‌های نخبگانی «شهید احمدی روشن» در بنیاد ملی نخبگان برگزار می‎شود.

به گزارش بازتاب به نقل از بنیاد ملی نخبگان، پس از اجرای دو دوره «طرح شهید احمدی روشن» با هدف توانمندسازی و مشارکت دانشجویان مستعد، بنیاد ملی نخبگان در نظر دارد با اجرای سومین دوره این طرح گام دیگری در جهت شناسایی و حل مسائل واقعی کشور بردارد.

در طرح شهید احمدی روشن که با همکاری بنیاد نخبگان استان تهران اجرا می‌شود، اساتید خبره دانشگاهی و متخصصان برتر صنعتی با شناسایی مسائل و مشکلات اصلی کشور، هسته‌های نخبگانی مسأله محور را با مشارکت دانشجویان برگزیده تشکیل داده و به صورت علمی و تخصصی در قالب طرحی مشخص و در بازه زمانی معین به حل آنها می‌پردازند.

در دومین دوره طرح شهید احمدی روشن ۱۳ هسته نخبگانی شکل گرفت و به حل برخی مسائل مهم کشور پرداخته شد. در فراخوان این دوره نیز گوشه‌ای از نیازمندی‌های مهم کشور در قالب حدود ۶۱ مسأله مشخص ارائه شده و جمعی از خبرگان صنعتی و دانشگاهی مسئولیت راهبری حل آنها را برعهده گرفته‌اند.

بدین ترتیب فرصت مناسبی فراهم آمده تا مستعدان برگزیده جوایز تحصیلی سال ۹۷-۹۸ بنیاد ملی نخبگان در رشته‌های تحصیلی علوم پایه، فنی و مهندسی، پزشکی و علوم انسانی، بنا به علاقه و رشته تحصیلی خود بتوانند در پنج عدد از پروژه‌ها با لحاظ اولویت ثبت‌نام کرده و پس از بررسی و تأیید توانایی‌هایشان، در یکی از هسته‌های نخبگانی شروع به فعالیت کنند.

ثبت‌نام شوندگان می‌توانند از مزایای «دریافتی ماهیانه بیش از مبلغ فن‌یاری در دوره اجرای طرح»، « تجربه کار تیمی واقعی و بین رشته ای»، «استفاده از دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی»، «استفاده از اعتبار هسته پژوهشی زیر نظر استاد خبره»، « دریافت امتیاز فعالیت‌های نخبگانی بر اساس نظر استاد خبره تا سقف ۱۰۰ امتیاز»، « استقرار در فضای هم‌افزا در کنار هسته‌های پژوهشی دیگر»، « استفاده از شبکه آزمایشگاه‌های راهبردی کشور»، «شرکت در اردوهای علمی و فرهنگی» برخوردار می شوند.

زمان ثبت نام در این پروژه‌ها، ۵ الی ۱۱ آبان ماه و از طریق سامانه هم‌اندیشان است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید