ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی مجلس در ۲۸ فرمانداری حوزه انتخابیه کشور

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۸ ۹:۰۵
    کد خبر :645709

سخنگوی انتخابات مجلس گفت: ۲۸ فرمانداری حوزه انتخابیه کشور، ثبت‌نام داوطلبان را از دهم آذر ماه به مدت یک هفته انجام خواهند داد.

 

سید اسماعیل موسوی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور در گفت‌وگو با جوان، گفت: از دهم آذرماه دستور شروع انتخابات صادر خواهد شد، در آن مقطع دو کار مهم را در سطح شهرستان‌ها و بخش‌ها باید انجام دهیم، همچنین ۲۸ فرمانداری حوزه انتخابیه کشور، ثبت‌نام داوطلبان را از دهم آذر ماه به مدت یک هفته انجام خواهند داد.

 

سخنگوی ستاد انتخابات کشور بیان کرد: در ستاد وزارت کشور ثبت‌نام داوطلبان انجام می‌شود و هرکدام از نامزدها که در خارج از کشور به سر می‌برند، با مراجعه به سفارتخانه‌ها، کنسولگری‌ها و نمایندگی‌های وزارت امور خارجه در کشورهای مختلف، می‌توانند ثبت نام کنند.

 

موسوی ادامه داد: در این مقطع زمانی تشکیل هیئت‌های اجرایی انجام و در تمام شهرستان‌ها و بخش‌های کشور تشکیل خواهد شد، برای این‌کار فرمانداران و بخشداران کشور، ۳۰ نفر از معتمدان را از هر منطقه شناسایی و به هیئت نظارت آن شهرستان و یا بخش معرفی می‌کنند و پس از تعیین صلاحیت آن ۳۰ نفر، معتمدان با تشکیل جلسه ۸ نفر را بین خود انتخاب می‌کنند. آن ۸ نفر در کنار فرماندار، دادستان و رئیس ثبت احوال آن منطقه قرار می‌گیرند و هیئت اجرایی را تشکیل می‌دهند.

 

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه هیئت‌های اجرایی کار انتخابات را به دست می‌گیرند، گفت: اکنون مقدمات کار فراهم است و دوره‌های آموزشی متعددی با حضور فرمانداران، بخشداران و اعضای ستاد انتخابات استان‌ها در مشهد مقدس برگزار شد؛ انتظار بر این است که با آموزش‌هایی که داده شد، انتخابات بسیار باشکوه، سالم و امنی برگزار شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید