تیک آبی اینستاگرام پولی خواهد شد

    کد خبر :972907

شاید سرویس پولی تیک آبی توییتر حاشیه بسیاری داشته اما به نظررسیده شرکت‌هایی دیگر چون متا هم قصد دارند شیوه مشابهی را به کار گیرند.

بازتاب-به تازگی کدهایی در دو برنامه فیسبوک و اینستاگرام یافت شده که نشان می‌دهد متا به دنبال پولی کردن تیک آبی است. یک خط کد مشابه در هر یک از برنامه‌ها توسط افشاگر Alessandro Paluzzi یافت شد. خواندن “IG_NME_PAID_BLUE_BADGE_IDV” و “FB_NME_PAID_BLUE_BADGE_IDV” کاملا معنای مشخصی دارد. بخش‌های “IG” و “FB” به سرویس‌های اینستاگرام و فیس‌بوک اشاره دارد، در حالی که بخش “IDV” به طور کلی مخفف تأیید ID است. ما واقعاً نیازی به توضیح بیت “PAID_BLUE_BADGE” نداریم.

پالوزی که در توییتر بسیار فعال است، اکتشافات خود را برای TechCrunch فرستاد و ادعا کرد که این کدها به تازگی ظاهر شده‌اند. او سابقه‌ای در یافتن ویژگی‌های اپلیکیشن‌هایی مانند واتس‌اپ در گذشته دارد که مرتباً به نتیجه می‌رسیدند.

تیک آبی

توسعه دهنده همچنین تایید کرده که موارد دیگری مربوط به خدمات اشتراکی نیز پیدا شده است. اینکه اینستاگرام می‌خواهد سیستم تأیید تیک آبی خود را برای کاربران بیشتری باز کند، جالب خواهد بود. با این حال،   چنین پیشنهادی که می‌خواهد از مسیر پولی مشابهی به سمت توییتر حرکت کند، نگران کننده است. شبکه اجتماعی ماسک اکنون به پلتفرمی تایید شده که مشخص نیست فرد دارای تیک آبی معتبر است یا خیر.

با رایج شدن تیک آبی پولی قطعا این تیک بی معنا خواهد شد و کمتری کسی به این تیک‌ها توجه خواهد کرد. پیش از این تیک به افراد مشهور و معتبر تعلق می‌گرفت اما ممکن است در آینده تغییراتی را شاهد باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید