تیم ملی والیبال از صعود جا ماند

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ ۲:۳۶
    کد خبر :938300
تیم ملی والیبال

تیم ملی والیبال ایران با شکست مقابل برزیل از صعود به مرحله یک چهارم نهایی قهرمانی جهان بازماند و حذف شد، تیم ملی والیبال ایران در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات قهرمانی جهان از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه سه‌شبه شب به مصاف برزیل رفت و با حساب سه بر صفر (۲۵ بر ۱۷، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۲۳ ) شکست خورد. به این ترتیب ایران از صعود به یک چهارم نهایی بازماند و حذف شد.

ست اول با امتیازگیری برزیل شروع شد، دقایقی دو تیم پایاپای پیش رفتند اما برزیل ۸ بر ۴ از ایران پیش افتاد و بهروز عطایی سرمربی تیم ملی اولین وقت استراحت فنی خود را گرفت. در ادامه هم برتری برزیل حفظ شد و در حالی که حریف ۱۹ بر ۱۴ از ایران جلو بود، عطایی دومین وقت استراحت را هم گرفت. در نهایت برزیل ۲۵ بر ۱۷ این ست را از آن خود کرد.

امین اسماعیل‌نژاد که در ست اول عملکرد خوبی نداشت در ست دوم دو امتیاز پیاپی برای ایران گرفت و اختلاف ایران را با برزیل به یک امتیاز رساند. در ادامه دو تیم در امتیاز ۷ برابر شدند اما برزیل به تدریج پیش افتاد و ۲۰ بر ۱۶ تیم برتر میدان بود. ملی‌پوشان کشورمان چند امتیاز پیاپی کسب کردند تا سرمربی حریف در حالی که تیمش ۲۲ بر ۲۱ جلو بود، درخواست وقت استراحت کند.  برزیل ۲۵ بر ۲۲ در این ست هم به پیروزی رسید.

اولین امتیاز ست سوم را ایران گرفت و برای اولین بار در این بازی از حریف خود پیش افتاد. در حالی که بازی ۶ بر ۳ به سود ایران بود، برزیل بازی رابه تساوی ۶ بر ۶ رساند. وقتی برزیل ۱۳ بر ۱۰ از ایران پیش بود، عطایی درخواست وقت استراحت کرد. ایران با عملکرد خوب اسفندیار و عبادی‌پور در امتیاز ۱۷ بازی را به تساوی کشاند. دو تیم در ادامه پایاپای پیش رفتند اما در نهایت برزیل ۲۵ بر ۲۳ پیروز شد.

میلاد عبادی‌پور، امین اسماعیل‌نژاد، محمدطاهر وادی، امیرحسین توخته، علی اصغر مجرد، محمدجواد معنوی‌نژاد و محمدرضا حضرت‌پور در ترکیب ابتدایی تیم ایران قرار داشتند.  تیم ایران در مرحله گروهی این مسابقات مقابل آرژانتین و مصر به پیروزی رسید و با شکست برابر هلند به عنوان تیم دوم گروه خود به مرحله حذفی صعود کرد و حریف برزیل شد.

لئال امتیازآورترین بازیکن دیدار برزیل؛ عبادی‌پور و اسفندیار امتیازآوران ایران

لئال با اختلاف زیادی نسبت به سایر بازیکنان به عنوان امتیازآورترین بازیکن دیدار ایران و برزیل در قهرمانی جهان انتخاب شد.در پایان این دیدار لئال با کسب ۲۰ امتیاز به عنوان امتیازآورترین بازیکن این دیدار انتخاب شد.

از تیم ملی والیبال ایران نیز میلاد عبادی‌پور و امیرحسین اسفندیار هر کدام ۸ امتیاز به دست آوردند که امتیازآورترین بازیکنان ایران بودند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید