تیم‌های راه یافته به مرحله یک هشتم نهایی

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ ۱۲:۳۰
    کد خبر :1036211
تیم‌های راه یافته به مرحله یک هشتم نهایی

بارسلونا نیز به رئال مادرید پیوست و توانست صعودش را به دور حذفی لیگ قهرمانان قطعی کند.

به نقل از ساکرنت، پس از بازی‌های سه شنبه شب در دور پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، حالا ۱۰ تیم حضورشان را در مرحله یک هشتم نهایی قطعی کردند.

باواریایی‌ها در گروه A با دو بازی مانده به پایان صدرنشینی‌شان را قطعی کردند. سه برد لایپزیگ در دور گروهی نیز به این معنی بود که آنها همراه سیتی به عنوان تیم دوم راهی دور بعد می‌شوند.

سناریوی مشابهی در گروه D وجود داشت، جایی که رئال سوسیداد و اینتر به سرعت دو جایگاه برتر گروه را به دست آورد و صدرنشین این گروه تنها چیزی است که باید در ادامه بازی‌ها مشخص شود.

بارسا و دورتموند آخرین مسافران یک هشتم ونهایی

با پیروزی‌های اتلتیکو مادرید مقابل فاینورد و لاتزیو برابر سلتیک، این دو تیم نیز حضورشان را در مرحله یک هشتم نهایی تثبیت کردند. البته صعود بوروسیا دورتموند، مسلماً تا به اینجای فصل چشمگیرترین موضوع بوده است. قهرمان لیگ قهرمانان در سال ۱۹۹۷ که در گروه مرگ در کنار آث میلان، پاری سن ژرمن و نیوکاسل یونایتد قرار گرفت، سومین پیروزی متوالی خودش در این گروه را در سن سیرو به دست آورد تا اولین تیمی شود که از گروه F راهی دور بعد می‌شود.

سرانجام، بارسلونا پس از ناکامی در لیگ قهرمانان در دو فصل اخیر، پس از پیروزی روز سه شنبه مقابل پورتو،راهی دور بعدی شد. شاگردان ژاوی هرناندس پس از باخت به شاختار دونتسک شانس صعود را از دست دادند اما به لطف پیروزی مقابل پورتو صعودشان را به دور بعدی قطعی کردند.

تیم‌های راه یافته به مرحله یک هشتم نهایی

بایرن مونیخ

رئال مادرید

رئال سوسیداد

اینتر

اتلتیکو مادرید

لاتزیو

بوروسیا دورتموند

منچسترسیتی

لایپزیگ

بارسلونا

روز ششم مرحله گروهی چه زمانی برگزار می‌شود؟

دیدارهای نهایی مرحله گروهی در روزهای سه شنبه ۲۱ و چهارشنبه ۲۲ آذر برگزار می‌شود و چهره تیم‌های راه یافته به دور بعدی مشخص می‌شود. قرعه کشی دور یک هشتم نهایی این رقابت‌ها نیز ۱۸ دی انجام می‌شود.

تیم‌های راه یافته از یک گروه و تیم‌های هموطن در این دور برابر هم قرار نخواهند گرفت.

ایسنا 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید