تیراندازی‌ مرگبار در آمریکا با ۴۸ کشته و زخمی

    کد خبر :1006232
تیراندازی‌ مرگبار آمریکا

مقامات آمریکا اعلام کردند که ۱۰ نفر در تیراندازی‌های دسته جمعی اخیر در فیلادلفیا، بالتیمور و فورت ورث پیش از تعطیلات چهارم ژوئیه (روز گذشته) کشته و ۳۸ نفر دیگر نیز در این حوادث زخمی شدند.

به نقل از رویترز، این امر باعث درخواست تازه «جو بایدن»، رئیس جمهوری آمریکا برای تصویب قانون کنترل اسلحه شده است.

پلیس ایالتی روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرد در فورت ورث در پی وقوع حادثه تیراندازی دسته جمعی پس از یک جشنواره محلی به مناسبت روز استقلال ایالات متحده، سه نفر کشته و هشت نفر دیگر نیز زخمی شدند.

همچنین در یک تیراندازی دسته جمعی جداگانه در شامگاه روز دوشنبه در فیلادلفیا، پنج نفر کشته و دو نفر دیگر نیز زخمی شدند. مصدومان این حادثه یک پسر دو ساله و یک پسر ۱۳ ساله هستند که هر دو از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار گرفتند.

تیراندازی های دوشنبه شب یک روز پس از آن اتفاق افتاد که دو نفر در یک مهمانی در بالتیمور به ضرب گلوله کشته و ۲۸ نفر دیگر نیز زخمی شدند که حدود نیمی از آنها کودک بودند.

انگیزه هر سه تیراندازی اخیر تاکنون نامشخص است.

ایالات متحده همچنان با تعداد زیادی از موارد تیراندازی دسته جمعی و حوادث خشونت‌بار با اسلحه دست و پنجه نرم می کند.

تیراندازی دسته‌جمعی حادثه‌ای است که در آن حداقل به چهار نفر تیراندازی می‌شود. در سال جاری میلادی (۲۰۲۳) تاکنون بیش از ۳۴۰ مورد تیراندازی دسته جمعی در این کشور رخ داده است.

در همین حال بایدن، خشونت و تیراندازی‌های اخیر را محکوم کرده و خواستار تشدید قوانین استفاده از اسلحه در آمریکا شده است.

بایدن در بیانیه‌ای گفت: ملت ما بار دیگر موجی از تیراندازی‌های غم‌انگیز و بی‌معنا را تحمل کرده است.

جمهوری‌خواهان کنگره با استناد به حمایت‌های قانون اساسی از مالکیت سلاح، تلاش‌ها برای اصلاح اساسی قوانین ایمنی اسلحه را مسدود کرده و با فشار بایدن برای بازگرداندن ممنوعیت سلاح‌های تهاجمی مخالفت می‌کنند.

 ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید