تیراندازی در مدرسه‌ای در آمریکا 6 مجروح بر جای گذاشت

    کد خبر :943629
تیراندازی در مدرسه‌ای در آمریکا 6 مجروح بر جای گذاشت

پلیس آمریکا می‌گوید که در پی تیراندازی در مدرسه‌ای در شهر «اوکلند» واقع در ایالت کالیفرنیا، حداقل ۶ نفر مجروح شده‌اند.

در ادامه وقوع تیراندازی‌های سریالی کور در آمریکا، این بار محوطه یک مدرسه صحنه رخ‌دادن چنین حادثه مرگباری بود.

رسانه‌های آمریکایی بامداد پنجشنبه گزارش دادند که در پی تیراندازی در مدرسه‌ای در شهر «اوکلند» واقع در ایالت کالیفرنیا، حداقل ۶ نفر مجروح شده‌اند.

گفته می‌شود هر شش مجروح بدلیل خطرناک بودن شرایط جسمانی خود، برای مداوا به بیمارستان منتقل شده‌اند که البته یکی از این افراد از بیمارستان مرخص شده و حال دو نفر دیگر وخیم گزارش شده است.

جانشین رئیس پلیس اوکلند طی نشست خبری که برای ارائه توضیحات در این‌باره برگزار کرد، گفت حداقل یک شخص مظنون در این تیراندازی وجود دارد که هنوز دستگیر نشده و مأموران در جستجوی وی هستند.

این در حالی است که بامداد چهارشنبه نیز تیراندازی در نزدیکی دبیرستانی در شهر «فیلادلفیا» به کشته شدن یک نوجوان ۱۴ ساله و زخمی شدن سه نفر دیگر منجر شد.

مقایسه آمارهای خشونت با سلاح میان آمریکا و کشورهای دیگر جهان ایالات متحده را کشوری کاملاً استثنایی نشان می‌دهد: در این کشور نرخ وقوع تیراندازی‌های خشونت‌بار از هر کشور دیگر در دنیا بیشتر است؛ با آنکه آمریکا حدود ۵ درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند نزدیک به ۳۱ درصد از کسانی که مرتکب کشتارهای جمعی با سلاح می‌شوند را در خود جای داده است.

درباره دلایل این موضوع تا کنون تحلیل‌های مختلفی ارائه شده اما آزادی حمل سلاح توسط شهروندان اغلب مهم‌ترین و اصلی‌ترین عامل ایجادکننده این مشکل دانسته می‌شود. بر اساس گزارش مرکز تحقیقات کنگره آمریکا آمریکایی‌ها صاحب حدود نیمی از (۴۸%) از کل ۶۵۰ میلیون قبضه سلاح غیرنظامی موجود در سراسر دنیا هستند.

فارس

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید