تیراندازی دختر ۱۱ ساله در آمریکا سه زخمی بر جای گذاشت

    کد خبر :807885
تیراندازی دختر ۱۱ ساله در آمریکا

یک دختر ۱۱ ساله با تیر اندازی به سمت همکلاسی های خود در منطقه ریگبی در ایالت آیداهو، سه تن از آنها را زخمی کرد.

به گزارش شبکه خبری ای بی سی نیوز، پلیس این ایالت اعلام کرد که در این حادثه دو دانش آموز و یک فرد بزرگسال زخمی شدند.

مقام های آمریکایی گفتند که دو دانش آموز زخمی شده در این حادثه در بیمارستان تحت مراقبت هستند و نیاز به عمل جراحی دارند.

بر اساس اعلام دفتر کلانتر منطقه جفرسون، این دختر ۱۱ ساله سلاح را از کوله پشتی خود بیرون آورده و شروع به تیراندازی کرده است.

در نهایت پس از اقدام این دختر به تیراندازی، یکی از معلم ها سلاح را از دست او گرفت.

انگیزه تیراندازی توسط این دختر در دست تحقیق است و کلانتر بخش جفرسون گفته که نمی داند این دختر مدرسه ای از کجا سلاح را تهیه کرده است.

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در اواخر بهمن ماه سال گذشته درخواست اصلاح در قانون حمل سلاح را کرد و گفت که از کنگره می‌خواهم که اصلاحات قانون اسلحه را انجام دهد، از جمله الزام به بررسی سابقه برای فروش اسلحه، ممنوعیت سلاح‌های تهاجمی و خشاب با ظرفیت بالا، از بین بردن مصونیت برای تولیدکنندگان اسلحه که آگاهانه سلاح های جنگی را در خیابان های ما قرار می‌دهند.

چند روز گذشته تیراندازی در ویسکانسین خبر ساز شده بود. در سلسله حوادث خشونت بار مسلحانه در آمریکا سوم فروردین نیز تیراندازی مرگباری در یک فروشگاه در شهر بولدر در ایالت کلرادو آمریکا روی داد که ۱۰ نفر از جمله یک افسر پلیس کشته شدند.

هفتم فروردین نیز در جریان تیراندازی در سواحل ایالت ویرجینیا واقع در شرق آمریکا ۲ نفر کشته و هشت تن دیگر نیز مجروح شدند.

به گزارش ایرنا، دوازدهم فروردین نیز اعلام شد که تیراندازی در یک مکان تجاری در شهرستان اورنج ایالت کالیفرنیا به جان باختن ۴ تن و جراحت دو نفر دیگر منتهی شد.

برای کاهش موج جرائم مسلحانه، مجلس نمایندگان آمریکا که تحت کنترل دموکرات‌ها قرار دارد، ۲ لایحه در مورد کنترل حمل سلاح را در این کشور تصویب کرده است.

نخستین لایحه نظارت بر سوابق خریداران سلاح را افزایش می‌دهد. بر اساس مصوبه دوم، مسئولان ذی‌ربط موظف خواهند بود که در مدت ۱۰ روز کاری سوابق خریداران سلاح را بررسی کرده و بعد از آن، مجوز فروش را صادر کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید