تیراندازی خونین در «کانزاس» آمریکا با یک کشته و ۲۲ مجروح

    کد خبر :1052869
تیراندازی کانزاس آمریکا

پلیس شهر کانزاس آمریکا می‌گوید تیراندازی خونین روز گذشته (پنجشنبه) در پایان جشن قهرمانی تیم فوتبال آمریکایی این شهر، از دعوا و مجادله میان چند نفر که اغلب جوان و نوجوان بوده‌اند آغاز و سپس به اسلحه‌کشی و تیراندازی انجامیده است.

در جریان این تیراندازی که حوالی ایستگاه «یونیون» در مرکز شهر کانزاس روی داد، یک زن ۴۳ ساله به نام «لیزا لوپز گالوان» کشته و ۲۲ نفر دیگر زخمی شدند.

پلیس روز گذشته سن و سال مجروحان این تیراندازی را بین ۸ تا ۴۷ ساله اعلام کرد و گفت نیمی از مجروحان زیر ۱۶ سال سن دارند. در همین رابطه پلیس سه مظنون را هم بازداشت کرده که دو نفر از آنها زیر ۱۸ سال سن دارند.

«استیسی گریوز»، رئیس پلیس شهر کانزاس در کنفرانس خبری با رسانه‌ها گفت:‌ به نظر می‌رسد این تیراندازی پس از آن شروع شده که چند نفر با هم مشاجره داشته‌اند. گریوز همچنین گفت سلاح‌های استفاده شده در این تیراندازی ضبط شده، هر چند از نوع و جزئیات مالکیت آنها سخنی نگفت و همچنین تصریح نکرد که آیا پلیس رسما کسی را متهم کرده و یا هنوز در حال تحقیقات است.

با این حال، پلیس و مقام‌های شهر کانزاس تایید کرده‌اند که این تیراندازی یک اقدام تروریستی نبوده است.

به گفته مقام‌های بهداشتی کانزاس، از میان ۲۲ مجروح این تیراندازی هم ۸ نفر کودک زیر ۱۵ سال هستند.

گفته شده جراحات هیچ کدام از این کودکان وخیم نیست و صدمه جسمی جدی ندیده‌اند هرچند احتمالا کابوس این تیراندازی را تا پایان عمر با خود حمل خواهند کرد.

تیراندازی روز گذشته در غرب ایستگاه یونیون در مرکز کانزاس سیتی روی داد، نزدیک جایی که هزاران هوادار تیم فوتبال آمریکایی «چیفس» برای رژه و جشن پیروزی تیم خود جمع شده بودند.

این تیم روز یکشنبه با پیروزی مقابل «سانفرانسیسکو فورتی ناینرز» در شهر لاس وگاس قهرمان مسابقات لیگ ملی فوتبال آمریکایی- ان‌اف‌ال- شد.

جشن در حدود ساعت دو بعد از ظهر به وقت محلی در کنار ایستگاه یونیون پایان یافت و گزارش‌های محلی حاکیست که بازیکنان تیم چیفس هنوز روی صحنه بودند که اولین تیرها شلیک شد.

تیراندازی باعث شد جمعیت تماشاگر، شامل شهردار و خانواده او، پابه‌فرار بگذارند.

به گزارش بی بی سی، استیسی آبرامز گریوز، رئیس پلیس کانزاس سیتی، گفت که ماموران فورا به حادثه واکنش نشان دادند و کارآگاهانی که در صحنه بودند بلافاصله تحقیقات را شروع کردند. امدادگران هم فورا برای کمک به مجروحان وارد عمل شدند.

به گزارش ایسنا، به گفته مقام‌ها، بیش از ۸۰۰ افسر پلیس برای نظارت بر رژه از قبل مستقر شده بودند، از جمله روی ساختمان‌های اطراف، اداره آتش‌نشانی شهر هم برای ارائه کمک‌های پزشکی در صورت لزوم آماده بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید