توییت وزیر خارجه انگلیس با همتای پاکستانی خود درباره افغانستان

    کد خبر :836711

«دومینیک راب» از گفتگو با «شاه محمود قریشی» و ابراز نگرانی درباره آینده این کشور خبر داد.

به گزارش فارس، «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس در توییتی از گفتگو با همتای پاکستانی خود در خصوص تحولات افغانستان خبر داد.

او در این توییت نوشت: نگرانی‌های عمیق خود درباره آینده افغانستان را با (شاه محمود) قریشی وزیر امور خارجه (پاکستان) در میان گذاشتم.

وی افزود: توافق کردیم که بسیار مهم است جامعه بین‌المللی در بیان این مسئله به طالبان که خشونت باید پایان یابد و حقوق بشر حفظ شود، متحد باشد.

پیش از این، وزیر خارجه پاکستان از رایزنی با همسایگان افغانستان پس از ایام عاشورای حسینی خبر داد.

وی گفت: ما هرگز در امور داخلی افغانستان دخالت نکرده و قصد انجام این کار را نداریم. ما در افغانستان هیچ ذینفعی نداریم. هیچ راه حل نظامی برای مشکل افغانستان وجود ندارد و موضع پاکستان توسط جهان به رسمیت شناخته شده است. مسئله افغانستان باید از طریق گفتگو حل شود.

وزیر امور خارجه پاکستان یادآور شد: این لحظات و زمان، در واقع آزمایش مقامات افغانستان است. مردم این کشور خواهان صلح و ثبات بوده و پاکستان نیز بخشی از روند صلح افغانستان است. اسلام‌آباد همیشه سعی کرده نقش مثبتی ایفا کند.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا هم امروز گفت که پرسنل سفارت این کشور در کابل به فرودگاه منتقل شده‌اند تا این اطمینان حاصل شود که در بحبوحه پیشروی طالبان بتوانند به صورت ایمن و امن به فعالیت خود ادامه دهند.

وی که با شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز مصاحبه می‌کرد، گفت: «واقعیت موضوع این است که نیرو‌های افغانستانی قادر به دفاع از کشورشان نبودند».

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: «آمریکا به طالبان اعلام کرده در صورتی که به نظامیان آمریکایی حمله کند، با واکنشی سریع و قاطع مواجه خواهد شد».

طبق آخرین خبر‌ها از افغانستان، اشرف غنی افغانستان را ترک کرده است. طالبان هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که با توجه به فرار رئیس‌جمهور و مقامات افغانستان و تخلیه نیرو‌های امنیتی، به اعضای خود دستور داده وارد کابل شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید