توییتر حساب ۳۵۰۰ کاربر را مسدود کرد

    کد خبر :866938

شبکه اجتماعی توییتر پنجشنبه شب حساب سه هزار و ۵۰۰ کاربر در شش کشور را از جمله چین و روسیه که فعالیت تبلیغات دولتی داشته اند، مسدود کرده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، توییتر در بیانیه ای اعلام کرد: اکثریت قریب به اتفاق این حساب ها بخشی از شبکه‌ای بود که در مورد نحوه برخورد حزب کمونیست چین در رفتار با جمعیت اویغورها در سین‌کیانگ فعالیت داشته اند.

توییتر همچنین ۱۱۲ حساب کاربری مرتبط با شرکتی به نام Changyu Culture مرتبط با دولت منطقه ای سین کیانگ را مسدود کرد.

اقدام توییتر در مسدودیت حساب های کاربری در حالی انجام می شود که شرکت فیسبوک نیز در روز گذشته اعلام کرد که بیش از ۵۰۰ حساب کاربری را که بخشی از یک کمپین نفوذ مرتبط با چین در ارتباط با کووید-۱۹ بودند، بسته است.

همچنین شبکه توییتر همچنین ۱۶ حساب مرتبط با آژانس تحقیقات اینترنتی یک شرکت روسی که منتقدان آن را مزرعه ترول‌ها می‌نامند را مسدود کرد.

توییتر در بیانیه خود نیز همچنین اعلام کرد که ما شبکه‌ای متشکل از ۵۰ حساب کاربری را حذف کردیم که به دولت غیرنظامی لیبی و عوامل حامی آن حمله می‌کردند و در عین حال حمایت قابل توجهی از موقعیت ژئوپلیتیک روسیه در لیبی و سوریه داشته اند.

همچنین حساب های کاربری شماری از شرکت های تبلیغاتی کشورهای مکزیک، ونزوئلا را مسدود شده است.

مسدود کردن حساب های کاربری در حالی صورت می گیرد که شبکه اجتماعی توییتر مانند دیگر غول‌های رسانه‌های اجتماعی به دلیل عدم کسب موفقیت در مقابله با اطلاعات نادرست در پلتفرم خود و همچنین پست‌های نژادپرستانه و جنسیتی در میان اشکال دیگر سخنان نفرت پراکنی، با انتقاداتی مواجه شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید