تویوتا GR سوپرا ۳.۰ دنده دستی معرفی شد/ کوپه جذاب برای دریفت

    کد خبر :906758

تویوتا از یک نسخه جدید GR سوپرا ۳.۰ بت یک جعبه‌دنده دستی ۶ سرعتی رونمایی کرده است و درکنار ویژگی کلیدی، چند تغییر دیگر را نیز در شاسی و فناوری این خودرو اعمال کرده است. این دگرگونی‌ها راه خود را به مدل‌های ۴ و ۶ سیلندر کنونی سوپرا نیز باز خواهند کرد.

بازتاب-ممکن است برخی بر این باور باشند که ارائه یک نسخه دنده دستی از سوپرا تنها نیازمند چند بازتنظیم کوچک در اجزای داخلی این خودرو (که از ب‌ام‌و به امانت گرفته شده) باشد اما این مدل جدید اتفاق‌های بیشتری را به خود دیده است؛ تویوتا در ساخت نسخه دستی، دگرگونی‌های دقیقی را در ساختار شاسی، ترمزها، برنامه سیستم کنترل پایداری و نمای داخلی آن داده است تا نقوص و گسستگی‌های نسخه‌های معمولی را رفع کند.

تنها مدلی گه با جعبه۲دنده دستی نیز قابل سفارش خواهد بود، مدل Spec 3.0 است که در بهترین نسخه سوپرا محسوب شده و ۳۵۵ اسب بخار انگلیسی دارد. این جعبه‌دنده جدید کاملا توسط خود تویوتا توسعه داده شده است و به همراه کلاچ، دیفرانسیل لغزش محدود و نسبت دنده نهایی کوتاه‌تر از گذشته (۳.۱۵ نسبت‌به ۳.۴۶) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سیستم یادشده از ویژگی موسوم‌به «Auto Blip» سود برده و نسبت دنده‌های کوتاه‌تری دارد. تویوتا برای اطمینان از عملکرد بی‌نقص این جعبه‌دنده، وزن دسته آن را با دقت زیاد اندازه‌گیری کرده است. کاهش وزن به اجزای جعبه‌دنده ختم نشده و شاهد استفاده از رینگ‌های آلیاژی ۱۹ اینچی جدید و زیبا، سیستم بلندگوی استریو و مواد داخلی سبک‌تر از گذشته هستیم که وزن این کوپه اسپرت را با ۳۸.۳ کیلوگرم کاهش، به ۱۵۳۱ کیلوگرم رسانده است.

تویوتا پارامترهای سیستم دیفرانسیل عقب را نیز افزایش داده است و حال در سوپرا، شاهد استفاده از «Hairpin Plus» هستیم که به چرخ‌های عقب داخل پیچ اجازه می‌دهد تا هنگام قفل کامل، تا حد خاصی لغزش داشته باشد. سیستم کنترل پایداری نیز بازتنظیم شده و درکنار تغییرات حالت اسپرت جدید، به حرکت بهتر خودرو کمک می‌کند.تویوتا از فرصت به‌روزرسانی جعبه‌دنده نهایت استفاده را کرده تا شاسی بهبودیافته‌اش را برای تمام مدل‌های سوپرا GR رونمایی کند.

بوش‌ها و میل‌های ضدلغزش این شاسی سفت‌تر، میراگرهای تطیبق‌پذیر (دمپرها) آن بازتنظیم و سیستم فرمان با دستیار الکترونیکی نیز دچار تغییر شده است. تویوتا معتقد است که این دگرگونی‌ها با استفاده از کنترل بهتر فنربندی خودرو، قصد در کم‌کردن اثر ذاتی فرمان‌پذیری تیز سوپرا دارد.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. ناشناس گفت:

    #سایپا_مطمئن

دیدگاهتان را بنویسید