تویوتا به روزترین کراس اور خود را در سال جدید معرفی کرد

    کد خبر :817046
تویوتا به روزترین کراس اور خود را در سال جدید معرفی کرد

تویوتا به دنبال گسترش نسخه کرولا با نسخه کراس اوور جدید موسوم به کرولا کراس است.

تویوتا کرولا کراس ۲۰۲۲ آخرین موردی است که به مجموعه SUV تویوتا اضافه شده است. این خودرو بین C-HR و RAV۴ جای می‌گیرد و در بخش SUV تحت کامپکت رقابت خواهد کرد.

انتظار داریم قیمت آن از حدود ۲۴ هزار دلار شروع شود و تا بیش از ۳۰ هزار دلار باشد. این مدل اولین بار سال گذشته برای بازار‌های جهانی نشان داده شد و امسال به عنوان مدل ۲۰۲۲ به ایالات متحده راه خواهد یافت. با بدنه‌ای بلندتر از سدان کرولا و هاچ بک، سیستم چهار چرخ متحرک اختیاری و روکش پلاستیکی بدنه مشکی، با تمام نیاز‌های اساسی بخش SUV ساب کامپکت که در آن رقابت خواهد کرد، متناسب است، اما هیچ چیز جدیدی مانند پیشرانه هیبریدی یا یک سبک طراحی جدید را ارائه نمی‌دهد.

در مقایسه با دیگر SUV ساب کامپکت تویوتا، C-HR، کرولا کراس ظاهری کاملاً معمولی‌تر دارد. همچنین با فضای بیشتری برای صندلی‌های عقب و چند فوت مکعب فضای اضافی، طولانی‌تر، گسترده‌تر و بلندتر است. اما هنوز هم به طور قابل توجهی کوچکتر از RAV۴ است و باید بسیار ارزان‌تر هم باشد.

پیش بینی شده است که قیمت شروع شده در حدود ۲۴ هزار دلار برای یک L چرخ محرک جلو، با نسخه‌های بارگذاری شده AWD که بالاتر از $ ۳۰ هزار باشد. موتور استاندارد همان موتور به روزرسانی شده سدان کرولا، چهار خط ۲.۰ لیتری با قدرت ۱۶۹ اسب بخار و گشتاور ۱۵۰ پوند فوت است.

CVT اتوماتیک تنها انتخاب گیربکس است و درایو چرخ جلو به صورت استاندارد با چهار چرخ اختیاری در دسترس است. در داخل، کراس اوور با طراحی داشبورد مشابه و صفحه نمایش سرگرمی به سبک تبلت، کاملاً شبیه به مدل ثابت سدان خود است.

کرولا کراس یک پنج نفره با صندلی‌های عقب تاشو ۶۰/۴۰ است. مسافران از دریچه‌های استاندارد هوا و درگاه‌های USB اختیاری بهره مند می‌شوند و همچنین یک درب آسانسور نیز اختیاری است. تویوتا دقیقاً در مورد زمان فروش کرولا کراس نگفته است، اما انتظار داریم تا پایان سال به نمایندگی‌های نمایندگی ایالات متحده برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید