توکلی: لوایح CFT و پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی خواهد شد

  • سیاسی
  • سه شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ ۲:۳۱
    کد خبر :798811

احمد توکلی با اعلام این خبر که لوایح CFT و پالرمو از مجموعه لوایح FATF در جلسه چهارشنبه پیش روی مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی خواهد شد، اظهار کرد: من فکر نمیکنم این موضوع در صحن مجمع بتواند دو سوم رای را به دست آورد و تصویب شود.

احمد توکلی عضو مجمع تشخیص در گفت و گو با ایسنا، با اعلام این خبر که «لوایح CFT و پالرمو از مجموعه لوایح FATF در جلسه چهارشنبه پیش روی مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی خواهد شد»، اظهار داشت: من فکر نمیکنم این موضوع در صحن مجمع بتواند دو سوم رای را به دست آورد و تصویب شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: این سوال جدی مطرح است که آیا فشاری که تحت عنوان FATF بر اقتصاد کشور تحمیل شده است برطرف می شود یا خیر؟ به نظر می رسد خیلی تاثیری ندارد. اشتباه است که اگر بپذیریم که با تصویب FATF معجزه ای رخ می دهد. این موضوع هم مثل برجام است.

این فعال سیاسی گفت: باید دید درست و غلط کدام است. بی خودی از فوایدی که به دست نمی آید، نگوییم. وضع از این بدتر نمی شود؛ مگر کاری مانده که علیه ما نکرده باشند؟ چه کار می خواستند بکنند که نکردند؟ وقتی اجازه نمی دهند برای بیمارانمان دارو بیاوریم، می خواهند حرفشان را بپذیریم؟ وقیح تر از این نمی شود. این کشتار نیست؟ اگر امروز تسلیم شویم بعدش چه کنیم؟

گفتنی است دولت هنوز پاسخ کتبی به ۲۰ سوال تخصصی که اعضای مجمع تشخیص درخصوص لوایح پالرمو و CFT مطرح کرده اند را ارائه نداده است و به نظر می رسد فضاسازی رسانه ای برای فشار بر مجمع تشخیص برای تصویب تعجیلی این لوایح، با انگیزه های سیاسی و انتخاباتی صورت می گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید