تونل هوای سرد برای زائران اربعین

    کد خبر :932658

رییس جمعیت هلال احمر از ارائه آخرین شیوه های درمان گرمازدگی در پایگاه های هلال احمر برای زوار اربعین خبر داد.

پیرحسین کولیوند رییس جمعیت هلال احمر در گفت و گو با برنا درباره استفاده از سگ های زنده یاب در حوادث اخیر کشور اظهار کرد: سگ های زنده یاب به تعداد کافی در تیم های هلال احمر حضور دارند با این وجود روز گذشته دستور اضافه کردن این تعداد صادر شده است.

وی درباره میزان آسیب دیدگی این حیوانات در حوادث بیان کرد: در حوادث اخیر هیچ کدام از این سگ ها آسیب ندیدند و حتی  بسیار کمک حال امدادگران بوده اند. برخی افراد محبوس در سیل، زلزله و حادثه متروپل توسط سگ های زنده یاب شناسایی شدند.

رییس جمعیت هلال احمر ادامه داد: یکی از دستور کار های اساسی ما تقویت این بخش است چراکه این حیوانات با افزایش سن کارآیی خود را به مرور از دست خواهند داد.

کولیوند در پاسخ به سوال مبنی براینکه با توجه به اربعین پیش رو و پیش بینی ها در خصوص افزایش گرمازدگی زوار چه تجهیزات سرمایشی درنظر گرفته شده بیان کرد: در بسیاری از مراکز محل هایی برای مداوای افراد گرمازده در نظر گرفته شده است اما نکته مهم تر پیشگیری از وقوع این امر است. برای پیشگیری هم باید اطلاع رسانی و آموزش های لازم به زوار قبل از سفر اربعین داده شود و درصورتیکه به این امور پرداخته شود شاهد گرمازدگی کمتر در بین مردم خواهیم بود.

وی در پایان تصریح کرد: آخرین شیوه های درمان گرمازدگی را در پایگاه های هلال احمر برای زوار اربعین ارائه خواهیم کرد همچنین چند در مرکز تونل هوای سرد برای درمان افراد گرمازده در نظر گرفته شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید