معاون وزیر صمت خبر داد

تولید ۱۳ میلیون تن محصولات فولادی علیرغم فشارهای تحریمی

    کد خبر :635952

معاون وزیر صمت گفت: با وجود تحریم ها بیش از ۱۳ میلیون تن محصولات فولادی در نیمه نخست امسال تولید شد که پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پایان امسال به ۲۸ میلیون تن برسد.

 

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، جعفر سرقینی با بیان اینکه امسال تولیدات و صادرات محصولات معدنی با رشد همراه بوده است گفت: با وجود تحریم ها، بیش از ۱۳ میلیون تن محصولات فولادی در نیمه نخست امسال تولید شد که پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال به ۲۸ میلیون تن برسد، همچنین صادرات فولادی کشور نیز در نیمه نخست سال به ۶ میلیون تن رسید که نشان از عزم فعالان صنایع معدنی کشور دارد.

 

وی افزود: افزایش تولید و صادرات حوزه معدن و صنایع معدنی در حالی به دست آمده که میزان ارزبری فولاد در هر تن از ۱۰۰ دلار به ۷۰ تا ۷۵ دلار کاهش یافته است.

 

سرقینی با اشاره به اینکه عوارض صادراتی برای ماه‌های مهر و آبان پایش می‌شود اظهار داشت: اطلاعات مربوط به این عوارض به کارگروهی متشکل از وزیر صنعت، رئیس کار بانک مرکزی و دیگر مسئولان ذی ربط منتقل خواهد شد با دعوت از تشکل‌ها برای بحث‌های کارشناسی در ارتباط با عوارض صادراتی، امانت داری می‌کنیم تا بهترین تصمیم‌ها اتخاذ شود.

 

این مقام مسوول ادامه داد: باید به بخش اکتشافات معدنی توجه ویژه‌ای شود، زیرا سرمایه‌گذاری در حوزه اکتشافات هم‌تراز با سایر بخش‌های این زنجیره نبوده است. البته در حوزه اکتشافات، اقدامات زیربنایی و تهیه نقشه‌ها توسط سازمان زمین شناسی و ایمیدرو اقدامات موثری در حال شکل‌گیری است.

 

وی به همکاری همه بخش‌ها در زمینه تدوین نقشه راه معدن و صنایع معدنی اشاره کرد و گفت: اگر هر اقدامی در چارچوب نقشه راه باشد قطعا از حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت برخوردار خواهد بود. توسعه آلومینیوم مناسب با توسعه معادن بوکسیت و آلومینا نبوده و متاسفانه امروز وابسته به واردات آلومینا هستیم که امیدواریم این نیاز با یک همت جمعی برطرف شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید