تولید نفت روسیه پس از ۱۰ سال رشد مداوم کاهشی می‌شود

    کد خبر :446568

تولید نفت روسیه احتمالا سال آینده به خاطر توافق جهانی کاهش تولید نفت پایین می آید و به روند رشد مداوم ده ساله پایان می دهد .

الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه گفت تولید نفت این کشور احتمالا سال آینده به خاطر توافق جهانی کاهش تولید نفت پایین می آید و به روند مداوم رشد 10 ساله خود پایان می دهد .
اوپک و سایر تولید کنندگان بزرگ نفت به رهبری روسیه در این ماه توافق کردند با توجه به سقوط قیمت نفت به زیر 60 دلار از بیش از 80 دلار ماه اکتبر، تولید را کاهش دهند .
روسیه متعهد شده تولید خود را 228 هزار بشکه در روز از بالاترین رکورد 11.41 میلیون بشکه ای خود پایین بیاورد. نواک گفت این کاهش تولید طی سه ماه اول سال آینده به دست می آید .
نواک طی سخنرانی در کمیته حزب حاکم روسیه متحد در مجلس نمایندگان روسیه گفت:« تولید نفت روسیه قرار است 200 هزار بشکه در روز افزایش یابد و به 556 میلیون تن برسد» .
تولید نفت روسیه پس از سال 2008، وقتی در بحبوحه بحران مالی جهانی و سقوط قیمت نفت کاهش پیدا کرد، تا امروز به خاطر میادین جدید نفتی روندی رو به افزایش داشته است .
نواک گفت:« حد پایه تولید سال آینده 555 تا 556 میلیون تن است ».
به گزارش تسنیم ،وی ادامه داد میزان تولید باید با توجه به توافق کاهش تولید اوپک تنظیم شود «فکر می کنم 3 تا 4 میلیون تن کاهش خواهیم داشت، ولی تا حد زیادی بستگی به اقداماتی دارد که در پیش می‌گیریم» .
«پیش بینی دقیق مقدار کاهش سخت است. امروز شک و تردید های بسیاری وجود دارد» .
قیمت جهانی نفت بیش از 30 درصد از اوایل اکتبر کاهش یافته است که دلیل آن می‌تواند افزایش جهانی تولید نفت و کندشدن اقتصاد جهانی باشد .
نواک گفت:« توافق این ماه جلوی کاهش بیشتر قیمت را گرفته است .حالا می توانیم تاثیر این توافق را ببینیم. قیمت‌ها کاهش زیادی نداشته اند. اگر توافقی در کار نبود قیمت نفت خیلی پایین می آمد» .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید