تولید بوئینگ ۷۴۷ متوقف شد

    کد خبر :971420
بوئینگ ۷۴۷ متوقف

شرکت هواپیماسازی بوئینگ سه‌شنبه شب پس از ۵۵ سال با یکی از تولیدات قدیمی خود خداحافظی کرد و آخرین جت ۷۴۷ خود را تحویل داد.

بوئینگ با تحویل ۱۵۷۴ مین فروند از مدل ۷۴۷ پرونده این نوع هواپیمای مسافربری را بست. بوئینگ‌های ۷۴۷ از سال ۱۹۶۹ به عنوان هواپیمای باری و نیز تجاری با قابلیت حمل نزدیک به ۵۰۰ مسافر، یکی از متداول ترین محصولات این شرکت هواپیماسازی بوده است.

اما طی حدود ۱۵ سال گذشته، بوئینگ و رقیب اروپایی‌اش ایرباس، هواپیماهای پهن پیکر دیگری را معرفی کرده‌اند که به جای ۴ موتور ۷۴۷ تنها دو موتور دارند و هزینه نگهداری کمتری دارند.

هزاران نفر از کارگران صنعت بوئینگ و سایر مدیران از سراسر جهان سه‌شنبه شب برای مراسمی در کارخانه این شرکت در شمال سیاتل به مناسبت تحویل آخرین فروند گرد هم آمده بودند.

ریچارد ابولافیا تحلیلگر قدیمی هوانوردی، گفت: هیچ‌کس دیگر هواپیمای چهار موتوره نمی‌خواهد، اما در هر صورت ۷۴۷ نقش مهمی در صنعت هوانوردی ایفا کرد.

بوئینگ پس از از دست دادن چندین قرارداد حمل و نقل نظامی عظیم، اقدام به ساخت ۷۴۷ کرد. بیش از ۵۰ هزار کارگر بوئینگ کمتر از ۱۶ ماه طول کشید تا اولین ۷۴۷ را تولید کنند.

اما به مرور با بروز برخی مشکلات در این نوع هواپیماها، دلتا آخرین شرکت هواپیمایی ایالات متحده بود که از ۷۴۷ برای پروازهای مسافری استفاده کرد که در سال ۲۰۱۷ کار خود را با آن به پایان رساند. اگرچه برخی از شرکت‌های بین المللی دیگر از جمله شرکت هواپیمایی آلمانی لوفت هانزا به پرواز با آن ادامه می دهند.

به گزارش ایرنا، اطلس ایر نیز در اوایل سال گذشته چهار فروند هواپیمای باری ۷۴۷-A سفارش داد که آخرین آن روز سه شنبه تحویل داده شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید