توله یوز ایران تا ۶ ماهگی در تهران می‌ماند

    کد خبر :927892
توله یوز ایران تا ۶ ماهگی در تهران می‌ماند

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در حال حاضر باید پیروز را در تهران نگهداری کنیم چرا که دسترسی به امکانات مورد نیاز در تهران بهتر است اما اگر مشکلات پیروز برطرف شود بعد از ۶ ماهگی ممکن است که پیروز را به پارک ملی توران منتقل کنیم.

حسن اکبری، معاون تنوع زیستی و محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست در برنامه مثبت سلامت در رابطه با آخرین وضعیت “پیروز”، توله یوزپلنگ ایرانی اظهار کرد: پیروز به دلیل عدم تغذیه از شیر مادر و تغذیه از شیر خشک همچنان ضعف سیستم ایمنی دارد اما در 3 هفته اخیر که تغذیه آن از شیر خشک به گوشتخواری تغییر کرده است شرایط بهتری دارد.

وی با بیان اینکه پیروز همچنان با رسیدن به شرایط پایدار فاصله دارد، گفت: روز سه‌شنبه بدن “پیروز” عفونت کرد و 3 وعده غذا نخورد اما خوشبختانه با مشورت با دامپزشک خارجی و دامپزشکان داخلی از پیروز آزمایش گرفتیم، داروهای لازم برای توله یوز تجویز شد و اکنون به شرایط عادی بازگشته است.

معاون تنوع زیستی و محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه وزن‌گرفتن پیروز از زمان گوشتخوار شدن بهتر شده است، ادامه داد: تمام واکسن‌های لازم به یوزپلنگ تزریق شده اما باید توجه کنیم که پیروز به دلیل اینکه در شرایط طبیعی بزرگ نشده، تمام آنزیم‌های لازم را در بدن خود ندارد.

اکبری در رابطه با برنامه‌های سازمان برای نگهداری پیروز توضیح داد: در حال حاضر به دلیل اینکه پیروز نیاز به شرایط ویژه دارد و نگهداری از آن با تمام گربه‌سانان فرق دارد، باید پیروز را در تهران نگهداری کنیم چرا که دسترسی به امکانات مورد نیاز برای نگهداری پیروز در تهران بهتر است اما اگر مشکلات پیروز برطرف شود بعد از 6 ماهگی ممکن است که پیروز را به پارک ملی توران منتقل کنیم.

به گزارش تسنیم؛ وی از مهیا کردن فضای باز استاندارد برای نگهداری پیروز در پارک پردیسان خبر داد و خاطرنشان کرد: یک فضای باز مناسب برای نگهداری پیروز در نظر گرفته‌ایم که توله یوزپلنگ در این محیط بزرگتر توانایی فعالیت بیشتری داشته باشد اما به دلیل اینکه ممکن بود برخی بیماری‌ها از طریق سگ، گربه، روباه و …، به پیروز منتقل شود، منتظر ماندیم تا پیروز هر 2 دوز واکسن را تزریق کند و در مقابل بیماری‌های انتقالی ایمن شود. اگر مشکلات ایمنی پیروز برطرف شود، آمادگی داریم تا هفته آینده پیروز را به این محیط منتقل کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید