تولد «بز» مقاوم به گرما/ بانک تخمدان ایجاد شد

    کد خبر :253215

تولد بز شبیه سازی شده به نام «مورسیا» و ایجاد بانک تخمدان برای مبتلایان به سرطان از جمله دستاوردهای محققان پژوهشگاه رویان در سال ۹۶ به شمار می روند.

دکتر عبدالحسین شاهوردی، سرپرست پژوهشگاه رویان درباره مهم ترین اتفاقات سال ۹۶ گفت: کارهای مهمی در سال ۹۶ توسط محققان پژوهشگاه رویان دنبال شد که دو کار به نتیجه رسید.

وی با اشاره به یکی از این اتفاقات مهم در رویان گفت: تولد سومین بز شبیه سازی شده در پژوهشگاه رویان در سال ۹۶ اتفاق افتاد که این بز مقاوم به گرماست و می تواند شیر زیادی تولید کند؛ این بز «مورسیا» نام گرفت.

سرپرست پژوهشگاه رویان افزود: این نشان می دهد علاوه بر بحث همانند سازی، ما می توانیم در صنعت دام پروری، بزهای با نژاد خوب را تکثیر کنیم.

وی با بیان اینکه بزهای نژاد «مورسیا» که مقاوم به گرما هستند و تولید شیر خوبی دارند از کشور اسپانیا وارد کشور شدند، تاکید کرد: بز«مورسیا» از جمله کارهای علمی پژوهشگاه رویان به شمار می رود که می تواند در اقتصاد تاثیر گذار باشد. پیش از اینها دو بز شبیه سازی شده «سانن و آلپاین» در این پژوهشگاه متولد شدند.

به گفته شاهوردی، آنها حدودا ۳ تا ۴ کیلو تولید شیر دارند ولی بز سوم شبیه سازی شده دو تا سه کیلو شیر تولید می کند ولی در مقابل تولید شیر کمتر مقاوم به گرما است.

به گزارش مهر ، وی با اشاره به دیگر کارهای این پژوهشگاه گفت: محققان پژوهشگاه رویان توانستند در سالی که گذشت بانک تخمدان را برای افرادی که مبتلا به سرطان هستند ایجاد کند؛ این افراد می توانند تخمک و بافت تخمدانی خود را در بانک تخمدان رویان ذخیره کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید