توقیف نفتکش آمریکایی توسط نیروی دریایی ارتش

    کد خبر :1047329
توقیف نفتکش آمریکایی نیروی دریایی ارتش

روابط عمومی نیروی دریایی ارتش از توقیف یک نفتکش آمریکایی با حکم قضایی در آب‌های دریای عمان خبر داد.

به دنبال تخلف کشتی سوئز راجان در اردیبهشت ماه سال جاری و سرقت نفت ایران توسط آمریکا، نفتکش یاد شده با نام جدید نیکولاس ST صبح امروز – پنجشنبه – ۲۱ دی ۱۴۰۲ -توقیف شد.

نفتکش متخلف سوئز راجان در سال جاری محموله نفت متعلق به جمهوری اسلامی ایران را با هدایت آمریکا سرقت و به بنادر آن کشور منتقل کرده و در اختیار امریکا قرار داده بود.

این نفتکش با تغییر نام به نیکولاس ST در حال حمل نفت در دریای عمان بود که صبح امروز با حکم قضایی و تایید سازمان بنادر و کشتیرانی توسط نیروی دریای راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، به تلافی سرقت نفت توسط رژیم آمریکا توقیف شد و در حال انتقال به بنادر جمهوری اسلامی جهت تحویل به مقامات قضایی می‌باشد.

پیش از این شبکه اسکای نیوز عربی به نقل از سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس گزارش داد: گزارشی درباره یک حادثه در ۵۰ مایلی دریایی شرق سواحل عمان دریافت کردیم.

سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس اعلام کرد مقامات مسقط در حال تحقیق درباره این حادثه امنیتی در شرق سواحل عمان هستند.

سازمان تجارت دریایی انگلیس همچنین اعلام کرد که گزارش‌هایی مبنی بر ورود چند فرد مسلح به یک کشتی در نزدیکی عمان دریافت کرده است.

این سازمان اعلام کرد که قادر به تماس با این کشتی که مورد حمله قرار گرفته نیست.

در بیانیه این سازمان همچنین آمده است: ما به کشتی‌ها توصیه می‌کنیم هوشیار باشند و هرگونه فعالیت مشکوک را به ما گزارش دهند.

جزئیات بیشتری از این حادثه امنیتی گزارش نشده است.

تسنیم

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید