توقف کامل تولید دوربین‌های دیجیتال کامپکت

    کد خبر :931007
دوربین‌های دیجیتال

شرکت‌های ژاپنی نیکون و پاناسونیک ساخت دوربین‌های دیجیتال کم‌هزینه را متوقف کرده‌اند و اکنون بر روی دوربین‌های بدون آینه گران‌تر تمرکز خواهند کرد. دلیل آن تا حدی به گوشی های هوشمند مربوط است که به طور فزاینده ای بر روی دوربین های با کیفیت تمرکز می کنند.

بازتاب-محموله‌های جهانی دوربین‌های دیجیتال کامپکت با 97 درصد کاهش نسبت به سال 2008 به تنها 3.01 میلیون دستگاه در سال 2021 رسیده است زیرا دوربین‌های گوشی‌های هوشمند بهتر و هوشمندتر می‌شوند. نیکون توسعه مدل‌های جمع و جور جدید خط Coolpix خود را به حالت تعلیق درآورده است. نیکون در حال حاضر تنها دو مدل با لنزهای باکیفیت ارائه می‌کند، اما این شرکت برای تعیین حجم تولید آتی، “روند بازار را از نزدیک زیر نظر دارد”.

نیکون در حال حاضر ساخت دوربین‌های DSLR را متوقف کرده است تا در مدل‌های بدون آینه تک لنز پیشرفته تخصص پیدا کند. به گفته Nikkei Asia، این شرکت منابع را بر روی دوربین‌های بدون آینه متمرکز خواهد کرد که با فناوری‌های دیجیتال پیشرفته‌تر محبوب شده‌اند.

پاناسونیک هولدینگ “از سال 2019 هیچ محصول جدیدی با قیمت زیر 370 دلار عرضه نکرده است و هیچ برنامه‌ای برای توسعه مدل‌های ارزان قیمت در آینده ندارد.” یکی از سخنگویان این شرکت گفته: ما توسعه هر مدل جدیدی را که می‌تواند با گوشی هوشمند جایگزین شود متوقف کرده‌ایم.

در آینده، پاناسونیک دوربین‌های بدون آینه با کیفیت بالا را برای علاقه‌مندان به عکاسی تولید خواهد کرد. این شرکت قصد دارد یک دوربین بدون آینه با شرکت آلمانی Leica Camera روانه بازار کند.

پیش از این، فوجی فیلم تولید دوربین‌های کامپکت FinePix خود را متوقف کرد. کانن از سال 2017 دوربین Ixy جدیدی عرضه نکرده است. سونی نیز از سال 2019 هیچ مدل کامپکت جدیدی را تحت نام تجاری Cyber-shot خود ارائه نکرده و کاسیو کامپیوتر در سال 2018 ساخت دوربین‌های Exilim را متوقف کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید