توقف فروش محصولات اپل در روسیه

    کد خبر :892796

به‌دنبال تهاجم روسیه به اوکراین، شرکت اپل فروش محصولات خود در روسیه را متوقف کرده و عملکرد سرویس Apple Pay را نیز محدود نموده است. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که رهبران اوکراین در اوایل ماه جاری میلادی از تیم کوک؛ مدیرعامل اپل درخواست کردند تا دسترسی روسیه به فروشگاه اپ استور مسدود شود.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_اکنون با بحرانی شدن اوضاع در اوکراین، غول کوپرتینویی تصمیم گرفته تا فروش محصولات خود در روسیه را متوقف نماید. در همین راستا اپل با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که فروش کلیه محصولات خود در روسیه را به حالت تعلیق در آورده است.

از این گذشته برندهای بزرگ دیگری نظیر هارلی دیویدسون، فورد و گوگل نیز از روز سه‌شنبه 1 مارس (10 اسفند ماه) فروش محصولات خود در روسیه را متوقف کرده‌اند. با این‌حال اقدامات تنبیهی به این موارد محدود نبوده و استودیوهای بزرگ هالیوود نیز اعلام کرده‌اند که به‌دلیل حمله روسیه به اوکراین، اکران فیلم‌های تئوریک در این کشور را متوقف می‌کنند. همچنین سایر شرکت‌های بزرگ در حوزه حمل و نقل، انرژی و حتی خودروسازی نیز تمایل خود به فاصله گرفتن از روسیه را ابراز نموده‌اند.

به‌دنبال تصمیم اخیر اپل برای توقف فروش محصولات خود در روسیه، کاربران مقیم این کشور دیگر قادر به خریداری تولیدات برند آمریکایی نخواهند بود. بعلاوه شرکت‌های غربی نیز در حال فاصله گرفتن از ملت روسیه هستند. در حالی‌که اپل فروش آی‌فون و سایر محصولات خود را در روسیه متوقف کرده است؛ اما از سوی دیگر گوگل نیز ناشران دولتی روسیه را از سرویس خبری خود موسوم به Google News حذف کرد. به‌طور مشابه شرکت فورد موتور نیز همکاری با شریک تولیدکننده روسی خود را به حالت تعلیق در آورده است. همچنین بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت هارلی دیویدسون نیز صادرات دوچرخه‌های خود به روسیه را متوقف کرده است.

از این پس کاربران روسی قادر به خریداری محصولات اپل از طریق فروشگاه‌های اپل استور نخواهند بود. این تصمیم پس از آن عملیاتی شد که میخائیلو فدوروف؛ معاون نخست وزیر اوکراین از اپل درخواست کرد تا این شرکت فروش کالاها، خدمات و سرویس‌های اپ استور در روسیه را متوقف نماید. بعلاوه غول فناوری آمریکایی تصمیم گرفته تا اپلیکیشن‌های Sputnik News و RT News را از اپ استورهای خود در خارج از روسیه حذف نماید. بعلاوه اپل به منظور اطمینان از ایمنی ساکنان اوکراین، فرآیند نمایش حوادث زنده و ترافیک را متوقف کرده است.

اپل در بیانیه خود اعلام کرده که تهاجم روسیه به اوکراین موجب نگرانی این شرکت شده است. بعلاوه کمپانی آمریکایی اعلام کرده که در راستای حمایت از اقدامات بشر دوستانه از هیچ تلاشی مضایقه نخواهد کرد. همچنین اپل به پناهندگان نیز امدادرسانی نموده و به حمایت از تیم‌های خود در اوکراین ادامه خواهد داد. اپل اعلام کرده که اوضاع را به‌طور پیوسته تحت نظر دارد و به منظور هماهنگی اقدامات آتی با مقامات دولتی در تماس خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید