توفان 1580 نفر را در سیستان راهی بیمارستان کرد

    کد خبر :1010465
توفان سیستان بیمارستان

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: در پی وقوع توفان و ریزگرد در منطقه سیستان یک‌هزار و ۵۸۰ نفر به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه کردند.

مجید محبی اظهارکرد: در پی موج جدید وزش باد در منطقه سیستان از ۲۷ تیرماه تاکنون در پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز یک هزار و ۵۸۰ نفر از مردم این منطقه‏ راهی بیمارستان و مراکز درمانی شدند که از این تعداد ۱۰۲ نفر اکنون بستری هستند.

وی افزود: مشکل تنفسی، قلبی و چشمی از عمده مشکلات مردم در این مدت بوده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: تمامی نیروهای ‏امدادی و خدمات‌رسان در مسیرهای ارتباطی منطقه سیستان آماده‌باش ‏هستند تا در صورت نیاز اقدام به کمک‌رسانی به شهروندان کنند.‏

به گفته مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان؛ در روزهای اخیر وزش باد شدید تا بیشینه ۱۲۶ کیلومتر بر ساعت شمال این استان را درنوردیده است و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در ایستگاه هواشناسی کاهش داد.

محسن حیدری اظهار کرد: تا اواسط این هفته در شمال استان وزش باد شدید تا خیلی شدید، نقاط مستعد توفان گردوخاک سبب کاهش شدید دید و کیفیت هوا خواهد شد.

وی افزود: طی این مدت در زاهدان و مناطق مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان افزایش غبار را خواهیم داشت.

به گزارش ایرنا، حیدری توصیه کرد: در ترددهای جاده ای احتیاط و از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان در زمان غبار آلود شدن هوا جلوگیری شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید