توضیح الصفدی درباره انهدام پهپادهای ایران در آسمان اردن

    کد خبر :1061976
توضیح الصفدی درباره انهدام پهپادهای ایران در آسمان اردن

 ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن در گفت‌وگو با CNN در درباره انهدام پهپادها و موشک‌های شلیک شده از ایران به سمت رژیم صهیونیستی در آسمان اردن توضیح داد.

الصفدی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه چه طرفی موشک‌های ایران را در آسمان اردن منهدم کرد، گفت: اردن سال‌ها سیاست ثابتی درباره حفاظت از حریم زمینی و هوایی خود دارد و هر جسمی را که وارد آسمان کشور شود و حریم هوایی اردن را نقض کند و معتقد باشیم که خطری برای اردن است، از همه امکانات برای پایان دادن به آن تهدید استفاده می‌کنیم.

وی گفت که در آن شب (شب حمله پهپادی و موشکی ایران به رژیم صهیونیستی) نیز همین سیاست اجرا شد. روز گذشته نیز الصفدی در مصاحبه با تلویزیون رسمی اردن ، تشدید تنش ها و حملات در منطقه را نتیجه حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق دانست و تصریح کرد: ارزیابی‌هایی حاکی از این مساله وجود داشت که خطر واقعی ناشی از سقوط پهپادها  و موشک‌های ایرانی در خاک اردن وجود داشت و نیروهای مسلح با این خطر مقابله کردند.

وی ادامه داد: اگر چنین خطری از جانب تل آویو هم بود، باز هم اردن همین اقدام را انجام می‌داد. ما با هر پهپاد یا موشکی که به حریم هوایی اردن نفوذ کند مقابله می کنیم تا مانع  از آسیب زدن آن به اردن شویم.

الصفدی در ادامه تأکید کرد: امروز کاردار ایران را در این کشور احضار و پیامی مبنی بر لزوم توقف آنچه آن را توهین و زیر سوال بردن و تردیدافکنی درباره مواضع اردن توصیف کرده است، به وی ابلاغ کردیم.

صبح یکشنبه نیز هیئت دولت اردن در جلسه ای به ریاست بشر الخصاونه، نخست وزر اردن اعلام کرد که با برخی اجسام پرنده که شب گذشته وارد حریم هوایی اردن شد در راستای امنیت شهروندان، مقابله کرده است.

در این جلسه تاکید شد که ترکش این اجسام در برخی مناطق سقوط کرد و هیچ خسارت مادی یا جانی در میان شهروندان نداشت.

منبع: میدل ایست نیوز

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید