توضیحات معاون وزیر کشور در خصوص اتفاقات رخ داده در سراوان

    کد خبر :790046

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور گفت: شایعاتی از سراوان در فضای مجازی و رسانه‌های خارجی مطرح شد و گفتند تعداد کشته شده‌ها ۷ نفر و تعدادی گفتند ۱۰ نفر و بیشتر بوده، اما اینها کاملا کذب است.

حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوال درباره ماجرای سراوان بیان کرد: در مورد سراوان باید بگویم آنجه اتفاق افتاده در روز چهارم ماه جاری تعدادی از سوخت‌بران در مرز تجمع کردند که این ازدحام باعث فوت یک نفر و زخمی شدن چهار نفر دیگر شده است.

وی ادامه داد: شایعاتی از سراوان در فضای مجازی و رسانه‌های خارجی مطرح شد و گفتند تعداد کشته شده‌ها ۷ نفر و تعدادی گفتند ۱۰ نفر و بیشتر بوده، اما اینها کاملا کذب است.

ذوالفقاری افزود: آنچه در سراوان اتفاق افتاد طبق گزارش نیروهای مستقر مرز، تعداد زیادی ماشین سوخت‌بر که خارج از طرح رزاق اقدام به انتقال سوخت کرده بودند، در آن سوی مرز تجمع کردند و بعد که در آنجا تنش به وجود می‌آید، یک نفر جانش را از دست می‌دهد و طبق اعلام نیروهای مستقر هنوز معلوم نیست تیراندازی از خاک ایران یا پاکستان بوده است.

به گزارش ایلنا، وی بیان کرد: در واقع هم به لحاظ سلاح و هم نقطه‌ای که این اتفاق افتاده باید بررسی شود، بعد از آن تعدادی جلوی قرارگاه سپاه جمع شدند و نسبت به توجیه افراد اقدام شد و بعد جلوی فرمانداری جمع شدند که به سالن فرمانداری دعوت شدند اما تعداد محدودی شروع به تنش و تخریب در سالن فرمانداری کردند.

ذوالفقاری گفت: در فرمانداری زخمی داشتیم اما کسی کشته نشد.

وی ادامه داد: بعد از آن در فضای مجازی و رسانه‌های بیرون خیلی به این موضوع دامن زده شد و در مورد حادثه‌ای که در مرز اتفاق افتاد با فضا سازی‌هایی که اتفاق افتاد به دنبال تحریک مردم بلوچ عزیز کشور ما بودند، در منطقه‌ کورین زاهدان تعرضاتی به یکی از پاسگاه‌های آنجا اتفاق افتاد که یکی از نیروهای ما شهید شد و بعد از آن وضعیت تحت کنترل قرار گرفته و جلساتی را با سران عشایر و علمای آنجا داشتیم و هماهنگی‌هایی صورت گرفت تا از فضا سازی‌ها جلوگیری شود.

وی ادامه داد: در درجه اول خواستیم ناامنی برای خود مردم به وجود نیاید که با هوشیاری مردم بلوچستان الان در شرایط آرامی است.علاوه بر این در گذشته هم با بعضی تحرک‌های گروه‌های تروریستی در آن طرف مرز مواجه بودیم و روز گذشته هم با یک حادثه‌ مرزی در همان منطقه مواجه بودیم و تعرض به یکی از خودروهای سپاه پاسداران صورت گرفت و یک الی دو نفر زخمی و یکی از نیروهای دیگر سرنوشتش از لحاظ جسمی معلوم نیست، در واقع بعید است که ربوده شده باشد ولی نتیجه قطعی اعلام نشده است.

ذوالفقاری افزود: الان وضعیت سراوان آرام است و هئیت شورای امنیت کشور آنجا مستقر است و از کمیسیون امنیت ملی مجلس دو روز است که در منطقه هستند.

وی در مورد ماجرای بمب پیدا شده در منطقه‌ی تهرانپارس گفت: آن بمب یا تی ان تی نبوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید