توصیه مهاجری خطاب به معاون سیاسی سپاه

  • سیاسی
  • سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ ۱۴:۱۱
    کد خبر :1022070
مهاجری معاون سیاسی سپاه

محمد مهاجری فعال سیاسی در کانال تلگرامی خود در پاسخ به صحبت های سردار جوانی معاون سیاسی سپاه که به بیان ناگفته‌هایی از برنامه‌ریزی دشمن برای انتخابات پرداخته بود پاسخ داد.

برادر محترم سردار جوانی! با سلام و احترام

فرموده اید:

* با وجود کارشکنی‌های دشمن تلاش داریم که یک‌ انتخابات باشکوه را در ۱۱ اسفند برگزار کنیم.

*رأی بالا بیانگر انسجام، وحدت ملی و پشتوانه نظام است و یک ایران قوی را نشان می‌دهد…

*دشمن دو اتفاق را دنبال می‌کند. ابتدا انتخابات با مشارکت پایین باشد تا بگویند انتخابات حداقلی است و اینها نماینده مردم نیستند، دوم اینکه سلامت انتخابات را مورد هدف قرار دهد.

* سلامت انتخابات وظیفه شورای نگهبان، رسانه‌ها و وزارت کشور است. این در حالی است که حتی گاها جریان اصلاح‌طلب کشور با ایجاد یک‌ سفسطه‌ ذهن مردم را منحرف می‌کند مثل اینکه گفتند ۸۶ میلیون نفر نمی‌دانند و ۱۲ نفر شورای نگهبان می‌فهمند.

۱- همانطور که اشاره کرده اید رهبرمعظم انقلاب بر انتخابات پرشور تاکید دارند و این موضوع را در نوروز امسال صراحتا بیان کردند. انتخابات گسترده چگونه اتفاق میافتد؟ شور و نشاط می خواهد یا نه؟تبلیغات لازم دارد یا نه؟محتاج هیجان هست یا نه؟ اگر پاسخ به این پرسشها مثبت است آیا تا کنون کمترین تحرکی از سوی رئیس دولت برای ایجاد شوق و شور و هیجان انتخاباتی سراغ دارید؟برعکس، رفتار سرد دولت این شائبه را ایجاد می کند که نه تنها بدنبال انتخابات گسترده نیست که فضای سرد مشارکت کمرنگ را ترجیح می دهد. این را که قبول دارید. ندارید؟

۲- انتخابات ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ چرا کم نشاط بود؟ دوستان اصولگرای من و شما می گویند، علتش ضعف دولت روحانی در تامین معیشت مردم بود.اگراین استدلال را قبول کنیم،اصلا نباید نگران کاهش در انتخابات ۱۴۰۲ باشیم.چرا؟ معلوم است. چون دولت سیزدهم،هم درکارآمدی اقتصادی و هم در کارآمدی دیپلماتیک، اعجاز کرده است.

اما من و شما که می دانیم این حرفها شوخی بیمزه سیاسی است و بخصوص شما حتما بیش از دیگران به ناکارآمدیها آگاهید.

۳- وزیر محترم کشور اخیرا آرزویش را مشارکت۶۰درصدی در انتخابات بیان کرد. پیشینیان که امیدشان انتخابات ۸۰-۹۰درصدی بود چه نتیجه ای گرفتند که حالا از امید ۶۰درصدی انتظار داشته باشیم؟

۴- اما بحث شیرین سلامت انتخابات و بحث شیرین تر شورای محترم نگهبان. لابد منظورتان از سلامت انتخابات، فقط این نیست که همان رایی که گرفته می شود و اعلام می گردد، همگان به آن گردن نهند.

پیش ثبت نام و ثبت نام اصلی و تایید صلاحیت و بیطرفی مجریان و ناظران، صحت اخذ رای و دقت و امانت در قرائت و اعلام نتیجه،همگی فرایند سلامت انتخاباتند.

شما وجدانا قصه پیش ثبت نام که با عجله توسط مجلس تصویب شد و عملا فرصت مشورت و ثبت نام نهایی را به مدت۳ماه از بسیاری کاندیداها گرفت،هضم کردید؟واقعا کنترل مدارک سجلی و تحصیلی و… سه ماه وقت می خواست؟این کارها که در کسری از ساعت قابل به دست آوردن است.

اما در باره شورای نگهبان وقتی آن را جنت مکان و خلدآشیان و برخوردار از عصمت بدانیم هم به این نهاد ظلم کرده ایم هم به حق مردم. به یک نکته اشاره می کنم و درمی گذرم. رهبرمعظم انقلاب در سال ۱۴۰۰ علنا از ظلم و جفا به برخی نامزدهای انتخابات اشاره کردند که در موردشان اطلاعات دروغ به شورای نگهبان داده شد. درست است که آن اطلاعات، تولید شورا نبود اما مهرتاییدش که با شورا بود. حتی یکی از اعضای شورای محترم نگهبان علنا بر بطلان آن اطلاعات نظر داد،اما آیا مجموعه شورای نگهبان ظلمی را که مرتکب شده بود جبران کرد؟ آیا یک عذرخواهی ساده کرد؟ آیا وعده داد که دیگر چنان نخواهد کرد؟ آیا هیچ عضوی از شورا به خاطر این اشتباه استعفا کرد؟ آیا…

اتفاقا باید نهادی که به هیچکس( دقیق عرض کردم هیچ کس) پاسخگو نیست مورد نقد قرار گیرد تا تحت فشار افکار عمومی رفتار خود را اصلاح کند.

۵- و دست آخر اینکه مشارکت در انتخابات، نیازمند بازسازی اعتماد مردم به انتخابات است. بجای اینکه این جناح و آن جناح را متهم کنیم یا بگوییم فلانی چرا چنین گفت و بهمانی چرا چنان نگفت، به مردم این نکته موردنظر امام و رهبرمعظم انقلاب را تاکیدکنیم که صاحبان اصلی نظام و کشور، آنها هستند.آن هم همه مردم نه فقط مردمی که به مااصولگراها رای می دهند یا از اصلاح طلبها خوش شان میآید.اگر شهروندان یقین کنند به ایده ای که رای می دهند بعد از انتخابات مجال اجراشدن داده می شود چرا پای صندوق رای نیایند؟

۶- مشارکت در انتخابات با تهدید گسترده نمی شود.گریزی نیست جز اینکه ناز ملت را بکشیم،حتی التماس شان هم بکنیم، اشتباهات مان را بپذیریم و بابتش عذر بخواهیم… و سرانجام اینکه بعد از آنکه دشمن را و اهدافش را و شیوه هایش را شناختیم،سراغ دوستان هم برویم. یادمان باشد دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند اگر دوستان، بند را آب ندهند.

در پایان ، از صراحتم در این نوشته پوزش می خواهم.

 خبرآنلاین

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید