توصیه سرلشکر باقری به زائران اربعین

  • سیاسی
  • دوشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۲ ۱۳:۴۱
    کد خبر :1017861
سرلشکر باقری زائران اربعین

قرارگاه اربعین حسینی با حضور سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و سردار “احمدرضا رادان” فرمانده کل انتظامی کشور برگزار و به صورت ویدئو کنفرانسی با قرارگاه‌های اربعین در مرزهای ۶ گانه ارتباط برقرار شد.

در این قرارگاه به موضوعاتی از جمله اقدامات فراجا در تأمین نظم و امنیت زائران، کنترل تردد در مرزها، مدیریت ترافیک، نحوه ارائه خدمات گذرنامه‌ای، وضعیت جاده‌های منتهی به مرز، حمل و نقل، فراهم بودن زیرساخت‌ها و … پرداخته شد.

سرلشکر محمد باقری در این قرارگاه ضمن قدردانی از فعالیت‌های مجاهدانه نیروهای انتظامی کشور گفت: تمام افرادی که به صورت شبانه روزی در مرز در حال خدمت رسانی به زائران سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هستند قطعاً اجر و پاداش خداوند متعال نصیب همه آنها خواهد شد.

وی ادامه داد: مسئله اربعین و این رزمایش معنوی، دینی و مذهبی، نمایش اقتدار اسلام است؛ تمامی اقداماتی که در مرزها در راستای خدمت رسانی به زائران، برقراری نظم و امنیت در مرزها و از همه مهم‌تر امنیت ملی کشور انجام می‌شود، بسیار حائز اهمیت است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در هیچ کجای دنیا شاهد چنین اتفاقی نبوده‌ایم؛ طی چند روز محدود، ایران اسلامی همزمان با برگزاری اربعین حسینی پذیرای زائران و مهمانان بسیاری از سایر ملل مختلف در نظم، آرامش و امنیت کامل است.

سرلشکر باقری عنوان کرد: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته با کشور عراق بحمدالله اقدامات خوبی انجام شده به طوری که شاهد یک نظم خاصی در برگزاری این مراسم بزرگ معنوی هستیم؛ مردم عزیز ایران اسلامی نیز که طبیعتاً با دریافت گذرنامه و با هماهنگی با انتظامی کشور به مرزها می‌آیند، ان‌شاءالله زیارت آنها نیز مورد قبول واقع شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همچنین گفت: قریب به یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر در ۱۰ روز گذشته از مرزها خارج شدند بدون اینکه کوچک‌ترین مشکلی به وجود آید و کارها به خوبی در حال انجام است.

وی مدیریت تردد زائران را خوب و مطلوب توصیف کرد و ادامه داد: وضعیت در مقایسه با سنوات قبل مطلوب‌تر شده و حتی در ساعات شلوغی تردد نیز نظم و انضباط کاملاً مشهود است که زحمات فراوان کارکنان فراجا در ایجاد این نظم قابل تقدیر است.

سرلشکر باقری تاکید کرد: هموطنان به دلیل ازدحام زائران در مرز مهران از سایر مرزها برای عزیمت به کشور عراق استفاده کنند.

وی با بیان اینکه کارهای بسیار با ارزشی با بهره بردن از سنوات گذشته در راستای برگزاری اربعین حسینی انجام شده است، خاطرنشان کرد: بحمدالله هر سال شاهد ارتقا نظم، امنیت و آرامش در این مسیر الهی هستیم؛ مجدداً از همه همکاران در مرزهای کشور (پلیس راهور، یگان ویژه، مرزبانی و …) که در حال خدمت رسانی به زائران هستند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

خدمات انتظامی به زائران اربعین

در ادامه سردار احمدرضا رادان گزارشی از اقدامات فراجا در زمینه خدمات انتظامی به زائران اربعین ارائه داد.

فرمانده کل انتظامی کشور در گزارش خود به توافق به عمل آمده با طرف عراقی در خصوص سامانه سجاد پرداخت و گفت: یکی از اقدامات مهم و ارزنده پلیس در تسهیل و تسریع تردد زوار در مرز مهران، راه اندازی سامانه سجاد بود که در مرز مهران ایجاد و راه اندازی شد و ظرف چند روز آینده هم در صورت توافق طرف عراقی در مرز شلمچه هم راه اندازی خواهد شد.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: استقبال مردم از گذرنامه زیارتی در تسهیل و تسریع ارائه خدمات انتظامی به پلیس کمک شایانی کرده است و پلیس با استفاده از سامانه‌های هوشمند امسال سرعت خدمات خود به زوار را دوچندان کرده است.

مهر 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید