توسعه همکاری های علمی ایران و چین در حوزه علوم شناختی

    کد خبر :348821

ایران و چین در مسیر صندوق علمی مشترک راه ابریشم در راستای تقویت و تدام همکاری های مستمر علمی در زمینه علوم شناختی فعالیت می کنند.
به گزارش بازتاب به نقل از ستاد توسعه علوم و فناوری شناختی، دکتر حسین عزیزی نماینده ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در «صندوق علمی مشترک راه ابریشم» گفت: ستاد علوم شناختی و مراکز تحقیقاتی و تخصصی چین برای تعمیق همکاری ها، با اتخاذ سیاست های حمایتی اجرای پروژه های مشترک توسط محققان و متخصصان را در اولویت پیوندهای همکاری متقابل قرارداده تا زمینه تبادل تجارب و انتقال یافته های علمی میان دو کشور فراهم شود .

وی گفت: ایران و چین برای تعمیق همکاری های علمی و جلب محققان و پژوهشگران در بخش های مختلف بویژه در حوزه توسعه علوم و فناوری های شناختی، همکاری های گسترده ای در سال های اخیر در چارچوب صندوق علمی مشترک راه ابریشم آغاز کرده تا دامنه فعالیت و همکاری های متقابل میان مراکز علمی و تخصصی دو کشور تقویت شود.

عزیزی گفت: با ایجاد صندوق علمی مشترک راه ابریشم میان معاونت علمی و آکادمی علوم چین، زمینه حمایت از فعالیت‌های تحقیقاتی و فناوری مشترک میان محققان ایران و چین بویژه در حوزه علوم شناختی فراهم شد.

نماینده ستاد علوم شناختی در صندوق علمی مشترک راه ابریشم گفت: به موازات توسعه و تقویت همکاری های بین بخش های مختلف علمی ایران و چین، تبادل استاد و دانشجو و نیز هیات های تحقیقاتی میان دو کشور نیز در دستور کار قرار دارد و تاکنون در این زمینه پیشرفت های خوبی نیز حاصل شده است.

کارشناس ارشد ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی افزود: در چارچوب اهداف صندوق علمی مشترک راه ابریشم، شناسایی پتانسیل ها برای همکاری ها در حوزه های علوم شناختی، توسعه پروژه های مشترک تحقیقاتی، ایجاد همکاری مشترک بین تیم های علمی در زمینه های مورد علاقه طرفین در مرزهای دانش و تکنولوژی و توسعه خدمات و ابزارهای شناختی بین دو کشور در فراخوان طرح ها مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش مهر، «صندوق علمی مشترک راه ابریشم» با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و آکادمی علوم چین در سال ۱۳۹۴ شکل گرفت. بازوی اجرایی این صندوق در ایران صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید