توزیع زمین رایگان آغاز شد / کشاورزان در اولویت دریافت

    کد خبر :853421
توزیع زمین رایگان آغاز شد

دولت جدید از شروع به کارش به دنبال طرح جهش مسکن بوده که در آن شاید مسکن و زمین رایگان را هم در اختیار برخی از مردم قرار دهد. با این حال به نظر می‌رسد مشابه این اقدام در سه استان کرمان، سیستان و بلوچستان و خوزستان انجام شده است.

طرح توزیع زمین رایگان هرچند قرار بوده برای ساخت مسکن اجرا شود اما به نظر می‌رسد پیش از آن، برای بخش کشاورزی اجرا شده و به تعدادی از کشاورزان داده شده است.

به گفته یک مقام مسئول، برای تشویق کشاورزان به کشت نوعی چای، تسهیلات حمایتی و زمین رایگان برای کشاورزی در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

امان‌الله طوقی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سیستان و بلوچستان گفته است: برای تشویق کشاورزان علاوه بر ارائه تسهیلات حمایتی در جاهایی که مشکل آب وجود نداشته باشد حتی زمین رایگان برای کشت چای ترش در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

به گزارش تجارت نیوز، محمد حسنی‌نسب، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز گفته است: ما در زمینه تولید چای ترش بعد از سیستان و بلوچستان در جایگاه دوم کشوری قرار داریم. کشت چای ترش در خوزستان بیشتر در زمین‌های زراعی اطراف شهرهای میانی و جنوبی استان مانند کارون، رامهرمز، شادگان، باوی آبادان، اهواز، دشت آزادگان، خرمشهر و حمیدیه وجود دارد. با هدف تشویق کشاورزان برای کشت چای ترش به ازای کشت هر هکتار این محصول، تسهیلات ۱۶۵میلیون ریالی به کشاورزان پرداخت می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید