تورم مرغداری‌های صنعتی به ۵۰ درصد رسید

  • اقتصادی
  • یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۲:۲۰
    کد خبر :541059

شاخص قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری‌های صنعتی کشور در سال ١٣٩٧ به ۴۰۹.۸۶ رسید که ۵۰.۲۳ درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش داشته است.

شاخص قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری‌های صنعتی کشور سال ١٣٩٧ (١٠٠=١٣٩٠) از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

شاخص قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری‌های صنعتی کشور در سال ١٣٩٧ به عدد ۴۰۹.۸۶ رسید که معادل ۵۰.۲۳ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

شاخص مرغداری‌های صنعتی در تمام فصول سال نسبت به فصل مشابه سال قبل با افزایش روبرو بوده و بیشترین افزایش در فصل زمستان به میزان ۷۹.۳۸ درصد بوده است. شاخص مذکور به جز فصل بهار در بقیه فصول سال نسبت به فصل قبل افزایش یافته است و بیشترین افزایش در فصل پاییز و معادل ۲۳.۷۱ درصد است. همچنین در فصل بهار ۶.۹۶ درصد نسبت به فصل قبل کاهش یافته است.

در سال ١٣٩٧ متوسط شاخص قیمت در تمامی استان‌ها نسبت به سال ۹۶ با افزایش روبه‌رو بوده اند. به طوری که بیشترین افزایش شاخص (نرخ تورم) را استان گیلان با ۱۳۲.۵۲ درصد و کمترین افزایش شاخص (نرخ تورم) را استان اردبیل با ۲۵.۶۲ درصد داشته است.

گروه‌های اصلی

مرغ

در سال ١٣٩٧ شاخص گروه مرغ به ۴۶۲.۱۱ واحد رسید که در مقایسه با سال قبل ۵۹.۴۱ درصد افزایش یافته است. این در حالی است که شاخص مذکور در سال قبل افزایشی معادل ۸.۹۵ درصد داشته است. همه اقلام این گروه شامل پولت، مرغ گوشتی و جوجه یک روزه به ترتیب ۵۶.۹۸، ۴۳.۱۵و ۱۲۳.۸۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش قیمت داشته‌اند.

تخم مرغ

در سال ١٣٩٧ شاخص گروه تخم مرغ به ۳۰۰.۳۱ واحد رسیده که در مقایسه با سال قبل ۳۲.۶۵ درصد افزایش یافته است. این در حالی است که شاخص مذکور در سال قبل افزایشی معادل ۳۵.۹۶ درصد داشته است. همه اقلام این گروه شامل تخم مرغ خوراکی و نطفه دار به ترتیب ۳۶.۶۸ و ۲۸.۵۲ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته‌اند، در حالی که همین اقلام در سال قبل به ترتیب معادل ۳۸.۶۸ و ۳۳.۲۸ درصد افزایش داشته اند.

سایر

این گروه شامل کود است که در سال ١٣٩٧ شاخص آن به ۹۴۴.۰۸ رسیده که در مقایسه با سال قبل ۷.۷۹ درصد افزایش یافته است. افزایش شاخص مذکور در سال قبل معادل ۲.۰۶ درصد بوده است. شاخص مذکور به جز فصل تابستان در بقیه فصول سال نسبت به فصل مشابه سال قبل با افزایش رو به رو بوده و بیشترین افزایش در فصل زمستان و معادل ۲۱.۵۷ درصد بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید