توده گردوخاک در اغلب شهرها از فردا کاهش می‌یابد

    کد خبر :900762
توده گردوخاک در اغلب شهرها از فردا کاهش می‌یابد

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه از روز آینده در اغلب شهرها از میزان گردوخاک کاسته می‌شود، گفت: از فردا توده گردوخاک در آسمان تهران نیز به تدریج کاهش می‌یابد.

به گزارش فارس، صادق ضیائیان، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: روز گذشته شاخص آلودگی هوا در پایتخت به عدد ۴۸۰ و حتی برخی لحظات به ۵۰۰ هم رسید اما امروز از عدد ۱۷۷ بالاتر نرفته است و شرایط نسبت به دیروز بهتر است، اما گردوخاک روی تهران ادامه دارد.

وی گفت: احتمال می‌دهیم با توجه به رشد ابرهای همرفتی و وزش باد شدید، غبار محلی در تهران افزایش یابد و در ساعاتی کوتاه بعدازظهر امروز افزایش آلودگی هوای پایتخت و سپس کاهش آلودگی هوای پایتخت را داشته باشیم، اما در کل از روز آینده توده گردوخاک در آسمان تهران به تدریج کاهش می‌یابد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده ‌در نوار غربی کشور و استان‌های کرمانشاه، ‌ایلام و خوزستان گردوخاک‌ ادامه دارد.

ضیائیان گفت: از صبح امروز (یکشنبه ۲۱ فروردین) بارش‌های پراکنده و رگباری در شمال غرب و استان‌هایی نظیر کرمانشاه، همدان، آذربایجان غربی و اردبیل آغاز شده است و در ادامه بعدازظهر امروز در زنجان، قزوین و ارتفاعات تهران و البرز بارش پراکنده داریم.

وی اظهار داشت: روز آینده همین وضعیت بارش پراکنده و رگباری بهاری در خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان و مازندران ادامه دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه از روز آینده در اغلب شهرها از میزان گردوخاک کاسته می‌شود، گفت: روز آینده در نوار غربی کشور شدت گردوخاک بیشتر خواهد بود.

ضیائیان افزود: روز سه‌شنبه ۲۳ فروردین روند افزایش دما را در کشور را شاهد خواهیم بود که شدت افزایش دما در استان‌های ساحلی خزر بیشتر است و بین ۱۰ تا ۱۲ درجه برآورد می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید