توانمندی پلاس پلیمرها در تولید صندلی ورزشگاهی

    کد خبر :730353

حسن شعبانی : محققان شرکت دانش‌بنیان «پلاس پلیمر» موفق به تولید مواد پلیمری مخصوص صندلی‌های ورزشگاه‌ها شدند که این مواد پلیمری، صندلی‌ها را در برابر ضربه، سرما و گرما مقاوم می‌کند.

با توجه به اینکه ورزش یکی از مهم‌ترین نیازهای جوامع مدرن صنعتی است، بخش بزرگی از جمعیت هرکشوری با آن سروکار دارد. در این بین، ورزش فوتبال بدون شک پرطرفدارترین رشته ورزشی محسوب می‌شود. با توجه به اینکه در گذر زمان، حساسیت‌های کاذب این رشته ورزشی بیشتر شده، بروز نابهنجاری‌ها و رفتار خشونت‌آمیز تماشاگران فوتبال، بیش از پیش نمایان شده که همین امر موجب وارد شدن خسارت‌های سنگینی به مجموعه‌های ورزشی، به خصوص شکسته شدن صندلی‌های ورزشگاه‌ها شده است.

در همین راستا، مدیر بخش توسعه تکنولوژی شرکت دانش‌بنیان «پلاس‌پلیمر» با بیان اینکه در چنین شرایطی ارگان‌های تصمیم‌گیرنده و همچنین فعالان فرهنگی، اقتصادی و تولیدی دارای مسوولیت اجتماعی در خصوص این بی‌نظمی‌ها هستند، گفت: هر واحد براساس توانمندی‌ها، اختیارات و ظرفیت‌هایی که دارد، مسوولیت سنگینی برای تبدیل محیط ورزشگاه‌ها به محیط ایمن و سالم دارد.

به گفته یاسر دریاباری، نکته‌  بسیار مهم اینکه فعالان و تولیدکنندگان صنعت پلیمر کشور نیز می‌توانند  با کمک دانش روز دنیا و از طریق طراحی، مهندسی و تولید پلاس پلیمرها، بخش‌هایی از پازل این بی‌نظمی‌ها را برطرف کنند. بارزترین نکته‌ای که براساس تصاویر و مستندات ملاحظه شده، شکستن صندلی‌های پلیمری ورزشگاه‌ها و به آتش کشیده شدن آنها توسط تماشاگران ناراضی است که این نارضایتی را تنها با شکستن و به آتش‌کشیدن صندلی‌های ورزشگاه نشان می‌دهند.

وی ادامه داد: با برنامه‌های تحقیق و توسعه‌ پیشرفته‌ای که درصنعت پلیمر دنیا انجام شده می‌توان با استفاده از پلاس پلیمرها محصولات پلیمری از جمله صندلی‌های ورزشگاهی تولید کرد که در برابر ضربه‌های شدید و ناگهانی و فشارهای وارده، مقاومت بسیار بالایی داشته و به اصطلاح به صندلی‌های نشکن تبدیل شوند. همچنین می‌توان با استفاده از دانش روز پلیمری محصولات دارای مقاومت بالا در برابر آتش، طراحی، مهندسی و تولید کرد.

دریاباری در ادامه، گروه صنعتی پلاس پلیمر را یکی از مجموعه‌های پیشرو در این صنعت دانست که موفق به تولید محصولات پلیمری پیشرفته با استفاده از انواع مختلف پلاس پلیمرها از جمله صندلی ورزشگاهی نشکن شده که در پروژه‌های جدید ورزشگاهی نظیر مجموعه ورزشی پارس جم جنوبی از این محصولات در آن استفاده شده است. پلاس پلیمر با تکیه بر تحقیق و توسعه و به منظور کاربردی کردن آخرین یافته‌های کارشناسان و پژوهشگران حوزه پلیمر، زمینه فعالیت پلاس پلیمر در حوزه تولید صندلی‌های ورزشگاهی را فراهم کرده است.

وی در پایان، افزایش سرعت تولید، بهبود استحکام خمشی محصولات پلیمری، افزایش مقاومت در برابر ضربه قطعات پلیمری، کاهشی میزان مصرف مواد اولیه، سبک‌سازی محصولات پلیمری، کاهش وزن محصولات نهایی و به ‌کارگیری مواد اولیه مناسب جهت توسعه بازارهای داخلی و خارجی را از بارزترین دستاوردهای پلاس‌پلیمر عنوان کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید