توافق کاخ سفید و سنا بر سر بسته ۲ تریلیون دلاری

    کد خبر :701053

«اریک یولند» یکی از دستیاران کاخ سفید امروز (چهارشنبه) گفت که دولت آمریکا با مجلس سنای این کشور بر سر بسته ۲ تریلیون دلاری برای مقابله با ویروس «کووید۱۹» به توافق رسیده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این بودجه هنگفت برای تسکین اثرات اقتصادی شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده و همچنین کمک میلیون‌ها آمریکایی است که در خطر ابتلا به این ویروس قرار دارند.

دولت ایالات متحده که بسیار دیرتر از کشورهای دیگر به انجام آزمایش‌های تشخیص ابتلا به ویروس کرونا روی آورد، اکنون به دلیل تعداد زیاد افراد بیمار، با کمبود کیت‌های تشخیصی مواجه شده است.

به گزارش فارس، آمریکا روز گذشته ۸۶۶۶ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرد تا شمار مبتلایان به این ویروس در آمریکا به ۵۲۴۰۰ نفربرسد. همچنین ۱۲۰ مورد مرگ جدید در آمریکا به دلیل ابتلا به کرونا گزارش شد و مجموع فوتی‌ها در آمریکا به دلیل کرونا به ۶۷۳ نفر رسید.

سازمان بهداشت جهانی نیز روز گذشته با بیان اینکه ۸۵ درصد موارد ابتلا به کرونا در روز گذشته در آمریکا و اروپا بوده، گفت آمریکا در آینده نزدیک احتمالا به کانون سرایت این ویروس تبدیل شود.

از سوی دیگر، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد چهارشنبه از «مون جائه این» همتای خود در کره جنوبی درخواست کمک برای مقابله با شیوع ویروس کرونا کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید