تهران مسئول هزاران حمله سایبری به اسرائیل است

    کد خبر :136830

«ناداو پادان» رییس فرماندهی نظامی بخش کنترل، کامپیوتر، ارتباطات و اطلاعات و همچنین بخش سایبری رژیم صهیونیستی به رویترز گفته که ایران مسئول هزاران حمله سایبری روزانه به اسرائیل است.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، ارتش رژیم صهیونیستی با هزاران حمله سایبری روبه رو شده که به ادعای یکی از ژنرال‌های امنیت شبکه این رژیم، این حملات از سوی ایران هدایت شده که ظرفیت‌های هک کردنشان در حال بهبود است.

بر اساس این گزارش ناداو پادان رییس فرماندهی نظامی بخش کنترل، کامپیوتر، ارتباطات و اطلاعات و همچنین بخش سایبری به رویترز گفته که ایران حملاتی را علیه اسرائیل با کمک گروه‌هایی از قبیل حزب‌الله لبنان ترتیب داده است.

وی مدعی شد ایرانی‌ها در حوزه سایبری پیشرو نبوده و قویترین ابرقدرت در بخش سایبری نیستند اما روز به روز بهتر و بهتر می‌شوند.

بر اساس این گزارش اسرائیل مدعی است که با کمک‌های اطلاعاتی آمریکا موفق به حمله سایبری به وسیله ویروس استاکس نت به شبکه هسته‌ای ایران در سال ۲۰۱۰ شده است.

پادان مدعی شده که مسئولیت او شامل طراحی تاکتیک‌های دفاع سایبری نیست و ایران مسئول هزاران حمله سایبری به طور روزانه به اسرائیل است.

وی مدعی شده تا جایی که می‌داند هیچ کسی قادر نیست به سیستم‌های عملیاتی آنها نفوذ کند.

به گزارش رویترز، ایران به ندرت به اتهامات وارده از سوی اسرائیل پاسخ داده و اخیرا نیز به هیچ یک از ادعاهای غرب در خصوص حملات سایبری پاسخی نداده است. در گزارشی که ماه پیش توسط فایرآی منتشر شده این ادعا مطرح شده که برخی هکرها که با دولت ایران همکاری می‌کنند پشت پرده حملات سایبری به عربستان و شرکت‌های پتروشیمی و هوانوردی غربی بوده‌اند و این نشانه‌ای از تقویت ظرفیت‌های سایبری ایران است.

بر اساس این گزارش، اوایل ماه دونالد ترامپ، ایران را به حمله سایبری علیه زیرساخت‌های حیاتی و سیستم‌های مالی و نظامی آمریکا متهم کرد.

به ادعای پادان هدف اسرائیل حفظ سلطه خود در این زمینه است.

وی گفته زمانی که ابزارهای ایران را می‌بینیم می‌توانیم آن را کنترل کرده و سعی کنیم معنای کارشان را بفهمیم. در مواقع دیگر نیز سعی می‌کنیم به طور جدی مسیر آنها را مسدود کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید