تنش میان سیاهان و سفیدپوستان در دولت ترامپ افزایش یافته است

    کد خبر :179553

نتایج تازه ترین نظرسنجی موسسه پیو حاکی از آن است که اکثر آمریکایی‌ها همچنان معتقد به وجود تنش شدید میان سیاهان و سفید پوستان در آمریکا هستند.

به گزارش بازتاب به نقل از اسپوتنیک، طبق نظرسنجی صورت گرفته توسط موسسه پیو 60 درصد از آمریکایی‌ها معتقدند روابط نژادی در سال اول حضور ترامپ در کاخ سفید افزایش یافته اما بیش از این مسئله به درگیری میان جمهوریخواهان و دموکراتها به عنوان مشکل عمده ایالات متحده اشاره می‌کنند.

بیانیه مطبوعاتی منتشر شده در ارتباط با این نظرسنجی حاکی از آن است که تقریبا پس از یک سال ریاست جمهوری ترامپ اکثر آمریکایی‌ها (60%) معتقدند انتخاب وی باعث تشدید روابط نژادی در ایالات متحده شده است.

با این وجود طبق همین نظرسنجی نگرانی مردم درباره اختلافات سیاسی درون آمریکا بیش از روابط نژادی است.

بر اساس این بیانیه، میزان بسیار بیشتری معتقدند که تنش های بسیار زیادی میان جمهوریخواهان و دموکراتها بیشتر از تنش میان سیاهان و سفیدپوستان وجود دارد.

طبق نظرسنجی قبلی سفیدپوستان با 40 درصد موافق نظر مساعدتری نسبت به روابط نژادی داشته و معتقد بودند چنین روابطی درکل خوب و قابل قبول هستند. این درحالی است که 28 درصد از سیاهان و 33 درصد از هیسپانیک‌ها (اسپانیایی زبان های آمریکای لاتین) چنین نظری داشتند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید