تنزل جایگاه در رنکینگ فیفا:ایران به خاطر فصل فاجعه‌انگیزش سقوط کرد

  • ورزشی
  • جمعه ۸ آذر ۱۳۹۸ ۱۱:۰۶
    کد خبر :650855

سقوط تیم ملی ایران از صدر تیم‌های آسیایی در رنکینگ فیفا، موضوعی بود که مورد توجه یک سایت خارجی قرارگرفت.

 

روز گذشته طبق رنکینگ فیفا، تیم ملی فوتبال ایران با 6 پله سقوط مواجه شد.تیم کشورمان در مجموع 1489 امتیاز گرفت و از جایگاه 27 به 33 تنزل یافت.این اتفاق در حالی رخ داد که یک ماه قبل هم با سقوط 4 پله‌ای همراه شد.

 

در واقع 2 باخت پیاپی مقابل عراق و بحرین و عدم استفاده از یک فرصت بازی دوستانه در «فیفادی» باعث شد که چنین جایگاهی برای تیم ملی کشورمان رقم خورد.

 

در کنار این اتفاق، تیم ملی ایران بعد از سال‌های صدرنشینی بهترین تیم آسیا،‌جایگاه خود را برفراز جدول تیم‌های قاره از دست داد زیرا تیم ملی ژاپن جای ایران را گرفت و به رده 28 رسید.

 

به گزارش فارس،این مساله نه فقط از دید رسانه‌ها و تحلیل‌گران داخلی دورنماند که مورد توجه رسانه‌های خارجی نیز قرار گرفت.

 

سایت فاکس‌اسپورت آسیا از جمله این رسانه‌ها بود که نوشت:

 

تیم ملی ایران بعد از دسامبر 2014برای نخستین مرتبه جایگاه خود را در صدرجدول رنکینگ فیفا و از جمع تیم‌های قاره آسیا از دست داد.ایران یک پله سقوط کرد و جایش را به ژاپن داد.

 

این سایت افزود:تیم ملی ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 تاکنون فصلی فاجعه‌‌انگیز داشته است.در این مرحله مارک ویلموتس، سرمربی بلژیگی 2 شکست مقابل بحرین وعراق را کسب کرد.به خاطر چنین نتایج ضعیفی این تیم جایگاه خود را در صدر آسیایی‌ها از دست داد.این در حالی بود که از دسامبر 2014 تیم ایران، در رنکینگ فیفا تیم شماره یک بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید