تمایل ولوو تراکس سوئد برای تولید خودرو در ایران

    کد خبر :135961

مدیرعامل شرکت ولوو تراکس در مراسم تحویل 75 هزارمین کامیون تولیدی ولوو از تمایل خود جهت انعقاد قرارداد مشترک با سایپا خبر داد.

در دیدار مدیرعامل شرکت ولوو تراکس سوئد با مدیرعامل سایپا دو طرف ضمن ابراز تمایل نسبت به توسعه همکاری ها و انعقاد قرارداد مشترک، بر ضرورت دستیابی به اهداف خود در زمینه های مختلف از جمله همکاری در حوزه تولید خودروهای تجاری تاکید کردند.

معاون گروه خودروسازی ولوو و مدیرعامل شرکت ولوو تراکس نیز از همکاری های پیشین سایپا و ولوو بر تداوم این روند تاکید و امیدواری کرد که این همکاری ها در آینده با مشارکت این دو گروه خودروسازی به شکل گسترده تری ادامه یابد.

مهدی جمالی مدیرعامل سایپا نیز در این دیدار از قرارداد مشارکت مشترک سایپا و ولوو استقبال کرد و با اشاره به برنامه سایپا برای ادامه رهبری بازار خودروهای تجاری کشور و برنامه این مجموعه برای صادرات خودروهای تجاری به کشورهای خارجی، بر آمادگی گروه سایپا برای توسعه همکاری با ولوو تاکید کرد.

کلاس نیلسون مدیرعامل شرکت ولوو تراکس سوئد در ادامه این دیدار با حضور در مراسم تحویل 75 هزارمین کامیون تولیدی ولوو در ایران با بیان اینکه ایران یکی از کشورهای دارای اهمیت برای محصولات ولوو است گفت: شرکت ولوو تراکس با سبدی از محصولات باکیفیت، کم مصرف و ایمن از سال 1934 فعالیت خود را شروع کرد و از سال 1984 میلادی، شرکت سایپا دیزل به عنوان نماینده انحصاری محصولات ولوو تراکس در ایران است.

وی با اشاره به همکاری بیش از 30 ساله ایران و سوئد در زمینه تولید خودروهای ولوو ادامه داد: امروز نقطه عطفی در همکاری ما با سایپا دیزل است و به خوبی می دانیم که وقتی اقتصاد یک کشور در حال رشد است، نیاز به حمل و نقل نیز بیشتر می شود.

نیلسون مدیرعامل شرکت ولوو تراکس سوئد نیز با بیان اینکه کیفیت، امنیت و سازگاری با محیط زیست برای مردم ایران بسیار حائز اهمیت است افزود: در نظر داریم آخرین فناوری های خود را به کشورهای مختلف از جمله ایران ارائه دهیم و کانون ولوو FH500 به عنوان یکی از محصولات این شرکت که در ایران عرضه می شود نیز با همان کیفیتی تولید شده که در اروپا نیز عرضه می شود.

* 20 درصد از کامیون های وولو FH در ایران ساخته می‌شود

نیلسون درباره برنامه های این شرکت برای انتقال تکنولوژی و بومی سازی محصولات ولوو در ایران گفت: این موضوع یکی از محورهای مذاکرات امروز ما با مدیرعامل شرکت سایپا بود؛ در حال حاضر حدود 20 درصد از ساخت محصول کامیون های وولو FH که در ایران ساخته می شود که بنا داریم در اولین گام، این سهم را در آینده نزدیک به 30 درصد افزایش دهیم و این فرآیند نیز ادامه خواهد داشت.

وی همچنین از هدفگذاری این شرکت برای انتقال فناوری های بومی سازی کامیون های ولوو در حوزه ساخت موتور و گیربکس خبر داد و درباره برنامه این شرکت برای صادرات محصولات ولوو از طریق ایران به منطقه اظهار داشت: تلاش داریم تا ازامکانات صادراتی ایران برای صادرات محصولات ولوو به کشورهای منطقه و شمال آفریقا استفاده کنیم.

گفتنی است در این مذاکرات راهکارهای عملی جهت ایجاد بستر مناسب برای شرکت مشترک جهت آغاز همکاری این دو گروه خودروسازی تبیین شد و طرفین خود را ملزم به تصمیم گیری اسرع و قطعی در این خصوص کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید