تلاش وزارت علوم برای آزادی دانشجویان بازداشتی در شرایط کرونا / معاون وزیر: آماری از دانشجویان مبتلا به کرونا نداریم

    کد خبر :731831

غلامرضا غفاری درباره آخرین وضعیت دانشجویان بازداشتی و در پاسخ به این سوال که با توجه به شیوع کرونا ویروس آیا تلاشی برای آزادی آنها شده است، گفت: قطعا پیش از اینکه دانشجویان محکوم شوند، دانشگاه پیگیری‌های خود را انجام داده و با مجموعه‌های مختلف هماهنگی لازم را کرده ‌است و خیلی از دانشجویانی که به علت کاهش شیوع کرونا ویروس از زندان آزاد شدند، بخشی از آن حاصل پیگیری‌های انجام‌شده در وزارت علوم و دانشگاه‌ها بوده است.

وی درباره آخرین آمار از دانشجویان مبتلا به کووید۱۹ گفت: آماری در این زمینه نداریم. چون آمارها را ثبت نمی‌کنیم و از طرفی چون حضور دانشجویان را در دانشگاه‌ها نداریم و آموزش‌ها به صورت مجازی دنبال می‌شود، آماری در این خصوص نداریم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در خصوص وضعیت فعالیت‌های فرهنگی وزارت علوم و دانشگاه‌ها در زمان شیوع ویروس کرونا گفت: در بخش فعالیت‌های فرهنگی وزارت علوم هم مثل همه دستگاه‌های دیگر، تلاش کرده برنامه‌های حضوری را به حداقل برساند و یا اصلا برنامه حضوری برگزار نکند و یا حتی به شکل مجازی برنامه‌ها را برگزار کند.

وی در ادامه بیان کرد: معمولا با توجه به چرخشی که در عرصه‌ها و مجموعه‌های مختلف می‌بینیم، حوزه فرهنگی هم از همان روزهای نخست تمهیدات لازم را اندیشید و اکنون نیز تلاش داریم تا فعالیت‌هایمان برای سال جاری در بستر فضای مجازی باشد.

معاون وزیر علوم گفت: قطعا باتوجه به شرایط پیش رو نمی‌توانیم به صورت حضوری برنامه‌ای داشته باشیم، ولی با استفاده از فضای مجازی و بستری که وجود دارد برنامه‌های خود را در همین بستر تا جایی که شدنی و امکان پذیر باشد، دنبال خواهیم کرد.

به گزارش ایلنا، غفاری در واکنش به اینکه شیوع کرونا سبک زندگی افراد را تا حدی تغییر داده و حالا برنامه معاونت فرهنگی وزارت علوم برای فرهنگ سازی در این زمینه چه خواهد بود، گفت: در این خصوص برنامه‌های زیادی داریم. مثل پویش‌ها و کمک‌هایی که مجموعه‌های دانشجویی در فضای مجازی داشتند که بسیار نیز موثر بوده است. به عنوان مثال مجموعه‌های دانشجویی از جمله تشکل‌های دانشجویی، بسیج دانشجویی و کانون‌ها فعالیت‌هایی در عرصه‌های مختلف داشتند.همچنین در زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی کارهای زیادی انجام شد، زیرا از نظر ما باید رویه‌ها و شیوه‌های تازه‌تر و جدیدتری که با وضعیت فعلی سازگار باشد، تعریف شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید