تلاش مرد همسایه برای نجات کودک ۴ ساله بی اثر ماند

  • حوادث
  • پنجشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ ۱۳:۲۳
    کد خبر :965027
تلاش مرد همسایه نجات کودک ۴ ساله

مرد فداکار وقتی فهمید خانه همسایه آتش گرفته و جان دختر خردسالی در خطر است به دل آتش زد و تلاش کرد او را نجات دهد اما خودش دچار سوختگی شدیدی شد.

ساعت ۸ صبح سه‌شنبه به ایستگاه آتش‌نشانی شهرستان میبد در استان یزد خبر رسید که خانه‌ای در مجتمع یاس شهرک شهدای میبد دچار آتش سوزی شده است.

در فاصله کوتاهی از این خبر، آتش‌نشانان خود را به محل حادثه رساندند. آتش سوزی در طبقه سوم اتفاق افتاده بود و شواهد نشان می‌داد در واحدی که کانون آتش‌سوزی است به‌جز دختری ۴ ساله هیچ کس حضور ندارد.

بررسی‌ها نشان می داد که والدین دختربچه شاغل هستند و در ساعاتی از روز او در خانه تنها است. در این شرایط بود که آتش نشانان خود را به کانون آتش سوزی رساندند. شعله‌های آتش به حدی بود که در ورودی خانه را سوزانده و به واحد مجاور که اعضای یک خانواده در آنجا حضور داشتند سرایت کرده بود. اعضای این خانواده با دیدن شعله های آتش برای نجات خود به بالکن رفته بودند و پدر خانواده تلاش کرده بود به دختر ۴ ساله همسایه کمک کند اما تلاشش بی فایده بود.

دقایقی بعد آتش‌نشانان توانستند آتش سوزی را به طور کامل مهار کنند. آنها بعد از ورود به اتاق خواب خانه با صحنه تلخی مواجه شدند. دختر ۴ ساله که از ترس به اتاقش پناه برده بود گوشه ای از اتاق افتاده و به دلیل استنشاق دود و گازهای سمی و به دلیل خفگی جانش را از دست داده بود. مرد همسایه نیز دچار سوختگی شدیدی شده بود که به بیمارستان منتقل شد.

هنوز به درستی ابعاد مختلف این حادثه تلخ مشخص نبود اما بررسی‌ها نشان می‌داد که مرد همسایه که هم اکنون در بیمارستان بستری است و شرایط وخیمی دارد تا پای جان برای نجات دختر همسایه تلاش کرده بود.

محمدرضا برزگر، فرمانده شیفت ایستگاه آتش نشانی میبد که در این حادثه حضور داشت در این باره می‌گوید: آنطور که بررسی‌ها نشان می‌دهد دختر ۴ ساله که در خانه تنها بود وارد آشپزخانه شده و مشغول بازی با اجاق گاز شده بود که ناگهان بخشی از آشپزخانه دچار آتش‌سوزی شده و دختربچه از ترس به اتاقش فرار کرده و در را از داخل بسته بود. در این شرایط آشپزخانه و اتاق پذیرایی به طور کامل در آتش سوخته بود و شعله‌های آتش از یک سو به اتاق خواب و از سوی دیگر به در ورودی واحد رسیده بود.

برزگر ادامه می‌دهد: آتش وارد راهرو شده و در خانه همسایه نیز آتش گرفته بود. مرد همسایه که مردی ۳۸ ساله به نام جلال خمسری بود با وجود اینکه در خانه خودش آتش گرفته بود و جان همسر و فرزندانش در خطر بود، آنها را به سوی بالکن هدایت کرد و در ادامه خودش وارد خانه همسایه شد تا جان دختر بچه را که در میان دود و آتش گرفتار شده بود، نجات دهد.

او در ادامه می‌گوید: پیش از آنکه آتش نشانی به محل حادثه برسد این مرد فداکار تلاش کرده بود وارد خانه شده و دختر ۴ ساله را نجات دهد اما در آنجا خودش دچار حادثه و سوختگی شدیدی شد و نتوانست به دختر کوچولو برسد و همکارانم او را که دچار سوختگی شدیدی شده بود از آنجا بیرون کشیدند و نجات دادند و متاسفانه دختر ۴ ساله نیز جانش را از دست داد.

به گزارش همشهری آنلاین، این مرد فداکار دچار سوختگی ۹۰ درصدی شده و سطح هوشیاری‌اش ۳ گزارش شده و هم‌اکنون در بیمارستان شهدای محراب یزد بستری است و وضعیت وخیمی دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید