تفاوت تویوتا سوپرا و بی ام و Z4 از کجا شروع شد

  • خودرو
  • چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ ۱۰:۱۹
    کد خبر :435097

بی ام و چند وقتی است که از نسل جدید Z4 رونمایی کرده در حالی که تویوتا همچنان وعده رونمایی از سوپرا نسل جدید را از این نمایشگاه به آن نمایشگاه موکول می دهد. اما نکته مهم این است علی رغم مشترک بودن پلت فرم و پیشرانه این دو خودرو مقامات این دو شرکت تاکید ویژه ای دارند که تویوتا سوپرا و بی ام و Z4 بسیار متفاوت هستند. آدریان فن هوی دونک، مدیر طراحی بی ام وی می گوید اساس این همکاری یک گفتگوی ساده به همتای ژاپنی خود بوده است.

به گزارش پردیس خودرو، وی به مجله معتبر تاپ گیر گفته است که او یک مهندس ژاپنی است و من آلمانی اما خیلی زود هر دو متوجه شدیم چه خواسته هایی داریم.ما خیلی زود بر روی نقاط مشکل و نقاط اشتراک به تفاهم رسیدیم.همچنین آدریان فن هوی دونک گفته است ما قبل از این که فرایند طراحی این دو خودرو تمام نشده بود هیچ ملاقات دوباره ای نداشتیم.

بر اساس خبرهای قبلی بی ام و و تویوتا برای رسیدن به یک نقطه اشتراک در خصوص فاصله‌ی بین محوری، پهنا، موقعیت باک سوخت و جایگذاری ستون A دو سال با یکدیگر همکاری داشته اند.این فرایند نهایتا در سال 2014 تکمیل شد و هر شرکت مسیر خود را برای طراحی نهایی پیش گرفت.

 

بر اساس آخرین خبر ها تویوتا اعلام کرده است در نمایشگاه دیترویت که ژانویه سال 2019 برگزار می گردد نسل جدید سوپرا را معرفی خواهد کرد.البته تاکنون جزئیات زیادی از این اسطوره ژاپنی را در فستیوال های مختلف منتشر کرده است. اکنون ما می دانیم که دو پیشرانه‌ی ساخت ب‌ام‌و برای سوپرای بازار آمریکا تدارک دیده شده که یکی از نوع 4 سیلندر 2 لیتری توربو و دیگری از نوع 6 سیلندر 3 لیتری توربو است. تنها گیربکس در دسترس نیز از نوع 8 سرعته اتوماتیک است.البته در آینده نسخه پرفورمنس این خودرو توسط گازو ریسینگ عرضه خواهد شد. تویوتا وعده داده فروش سوپرا از اوایل سال آینده آغاز خواهد شد.

اما بی ام و عملا تولید نسل جدید زد 4 را در تاسیسات مگنا اشتایر اتریش آغاز نموده و فروش آن را به ماه مارس 2019 موکول کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید