تغییر لوگوی معتبرترین شرکت های خودرو سازی دنیا را ببینید

    کد خبر :999390

لوگوی برخی خودروسازان در چند سال اخیر به دلیل تناسب با سیاست‌های جدید و یا ایجاد تنوع، تغییر کرده و یکی از بزرگترین تغییرات در این زمینه متعلق به نشان پژو است.

به نوشته خبر آنلاین؛ طراحی مجدد تاریخ سخت است.برای بسیاری از خودروسازان، لوگوهای آنها نشان دهنده چندین دهه میراث است.اما در چند سال گذشته، تعدادی از خودروسازان را دیده‌ایم که لوگوی نمادین خود را بازطراحی می‌کنند؛برخی برای بهتر شدن، برخی دیگر برای بدتر شدن، اما اکثر آنها به‌طور استثنایی مینیمالیست هستند.

لبه های اریب و روکش های نقره‌ای مدت هاست که از بین رفته است. تغییرات در طراحی‌های مجدد برای آرم‌های خودرو با Mini در سال ۲۰۱۵ آغاز شد، در حالی که برندهایی مانند آئودی، آستون مارتین و BMW در سال‌های بعد، این راه را ادامه دادند. با در نظر گرفتن این موضوع، بیایید نگاهی به تمام طراحی‌های مجدد لوگوی خودروسازان بیندازیم که در چند سال گذشته انجام شده است.

آستون‌مارتین

لوگوی جدید آستون‌مارتین

بال های نمادین آستون مارتین از زمانی که در اوایل دهه ۱۹۳۰ عرضه شد، تغییر چندانی نکرده است.اما برای سال ۲۰۲۲، این شرکت نماد فرشته خود را با خطوط کمتر و کلمه برجسته‌تر “آستون مارتین” ساده کرد.

آئودی

لوگوی جدید آئودی

آئودی با این ظاهر اخیر از ریشه های خود دور نشده است.این شرکت لبه‌های برجسته لوگوی نمادین حلقه‌های در هم تنیده خود را -که ابتدا در سال ۱۹۶۹ معرفی شد و در سال ۲۰۰۵ طراحی مجدد نقره ای رنگ دریافت کرد- را کنار گذاشت و مسیر دوبعدی مد روز را طی کرد.

بی‌ام‌و

لوگوی جدید بی‌ام‌و

به اعتبار بی‌ام‌و، آرم گرد آن از زمان معرفی در سال ۱۹۱۷ تغییر چندانی نکرده است.اما این ظاهر جدید از یک موضوع رایج در این لیست پیروی می کند: صاف شدن.رنگ‌های آبی و سفید نیز از بین رفته‌اند.

بیوک

لوگوی جدید بیوک

لوگوی جدید بیوک مسلماً یکی از معدود موارد موجود در این لیست است که نسبت به طراحی قبلی هبود یافته است.این ظاهر جدید نشان‌های سه‌سپر متلاشی‌شده را از بین می‌برد و آنها را از داخل نشان دایره‌ای خارج می‌کند و به‌طور مرتب در کنار هم قرار می‌دهد.

کادیلاک

لوگوی جدید کادیلاک

لوگوی تاج کادیلاک درج‌های قرمز، آبی و طلایی خود را برای یک موتیف سیاه و سفید شیک از دست می‌دهد.شکل کلی تغییر نکرده است، اما دوباره، طراحان لوگو را برای جلوه‌ای دوبعدی بر خلاف لبه‌های برجسته طرح قبلی،صاف کردند.

FCA/استلانتیس

لوگوی جدید FCA/استلانتیس

این یک طراحی مجدد لوگوی ساده نیست بلکه یک تغییر نام تجاری کامل است. FCA و PSA اکنون Stellantis هستند و از سال ۲۰۲۰ به این سو رسیده‌اند.این ساختار شرکتی به روز شده همچنین با یک لوگوی جدید با نام گروه جدید در جلو و مرکز ارائه می شود.

سیتروئن

 

لوگوی جدید سیتروئن

سیتروئن لوگوی خود را ساده کرد و در عین حال برخی نشانه‌های تاریخی را در این فرآیند احیا کرد. فلش‌های دوگانه رو به بالا -البته اکنون با انحراف کمتر- در یک نشان بیضی شکل قرار گرفته‌اند که به آرم اصلی سیتروئن مربوط به سال ۱۹۱۹ بازمی‌گردد.

جنرال موتورز

 

لوگوی جدید جنرال موتورز

جنرال موتورز لوگوی خود را در سال ۲۰۲۱ به‌روزرسانی کرد و لبه‌های سخت و حروف مسدود را حذف کرد تا برندی شیک‌تر و مدرن‌تر شود.لبه‌های آبی روشن نشان‌دهنده «آسمان تمیز» هستند، زیرا این شرکت به حرکت خودروهای الکتریکی خود ادامه می‌دهد، در حالی که لوگوی جدید جنرال موتور نشان‌دهنده اولین طراحی مجدد در ۵۰ سال گذشته است.

جگوار لندروور

لوگوی جدید جگوار لندروور

برندهای منفرد جگوار و لندروور لوگوی خود را تغییر نمی‌دهند (تا جایی که ما می‌دانیم)، اما سرگروه این برندها به سمت یک نام و طراحی جدید حرکت می‌کند.جگوار لندروور سابق، JLR جدید هویت خود را ساده کرد و برای منعکس کننده آن از یک آرم مخفف تمیز رونمایی کرد.

کیا

لوگوی جدید کیا

کیا یکی از بحث انگیزترین بازطراحی های این لیست را داشت.این شرکت هویت بیضی شکل دیرینه خود را کنار گذاشت و با یک لوگوی جدید و فوق العاده شیک عرضه شد.اما عدم وجود فاصله بین “I” و “A” در “KIA” هنوز باعث شده است که برخی از افراد در اینترنت به این فکر کنند که خودروی جدید “KN” چیست!

لانچیا

لوگوی جدید لانچیا

لانچیا، خودروساز ایتالیایی که زمانی با خودروهای رالی نمادینی مانند دلتا انتگرال و O۳۷ شناخته می‌شد، در آستانه یک بازگشت بزرگ است.یک خودروی مفهومی جدید با لوگوی تازه لانچیا اواخر سال گذشته معرفی شد و عصر الکتریکی این برند را آغاز کرد.

لوتوس

لوگوی جدید لوتوس

لوگوی به روز شده لوتوس نشان دهنده شروع تازه این برند است.اما این ظاهر با انجام کاری که بسیاری از برندهای دیگر انجام داده اند -صاف کردن و ساده کردن لبه های اریب قبلی آن- از تاریخچه خودروساز دور نمی شود.حروف لوتوس نیز برای ظاهری تمیزتر صاف شده است.

مینی

لوگوی جدید مینی

مینی یکی از اولین برندهایی بود که لبه‌های برجسته را حذف کرد و کاملا صاف شد.لوگوی بالدار تاریخی، لبه‌های نقره‌ای خود را از دست می‌دهد و مانند بسیاری دیگر از نمادهای به‌روز شده در فهرست، طراحی یکنواخت و مینیمال را انتخاب می‌کند.

نیسان

لوگوی جدید نیسان

لوگوی سابق نیسان در دهه ۹۰ با لبه های مورب سخت و روکش نقره‌ای براق چسبیده بود.خوشبختانه، این لوگوی جدید با یک کلمه ساده تر و ظاهری مینیمالیستی دو بعدی می‌شود، حتی لبه های تیز نشان قبلی را برای طراحی شیک‌تر حذف می‌کند.

پژو

لوگوی جدید پژو

پژو آنقدر تغییر نکرد که این شرکت طراحی مجدد کامل لوگوی نمادین شیر خود را انجام داد.شیر تنومند از بین رفته است و به جای آن یک سپر جدید با علامت کلمه پژو و یک سر شیر تهاجمی (اما همچنان مینیمالیست) قرار دارد.

پورشه

لوگوی جدید پورشه

پورشه با طراحی مجدد “اگر خراب نیست تعمیرش نکن” پیش رفت.لوگوی کلاسیک تاج باقی مانده است، اما اکنون دارای حروف برجسته‌تر “اشتوتگارت” در بالا و لکه های کمتر بر روی عناصر برنزی است.

رنو

لوگوی جدید رنو

رنو با طراحی مجدد لوگوی خود در سال ۲۰۲۱ بسیار ساده عمل کرد.نام رنو به طور کامل حذف شد و لوگوی الماس نقره‌ای اکنون دو خط زاویه‌ای به هم پیوسته است که شکل یکسانی را ایجاد می‌کند.

فولکس‌واگن

لوگوی جدید فولکس‌واگن

لوگوی نمادین فولکس واگن از اواسط دهه ۱۹۴۰ تغییر چندانی نکرده است. بنابراین، برای طراحی مجدد در سال ۲۰۱۹، فولکس‌واگن ظاهر خود را با طراحی مسطح که فاقد هرگونه کج‌نمایی است، تمیز کرد. و برای اولین بار در تاریخ، “W” با هیچ یک از لبه های بیرونی وصل نمی‌شود.

ولوو

لوگوی جدید ولوو

ولوو بی سر و صدا لوگوی خود را در سال ۲۰۲۱ به روز کرد و دوباره مسیر مینیمالیستی را انتخاب کرد.این لوگو صاف‌تر، تمیزتر و ساده‌تر از لوگوی نقره‌ای اواسط دهه ۲۰۰۰ است.این شرکت حتی محفظه مستطیلی شکل ولوو را حذف کرد.

در آینده به احتمال زیاد، شاهد تغییرات لوگوهای دیگر خودروسازان هم خواهیم بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید