تغییرات جدید در گواهینامه های رانندگی

    کد خبر :985514
گواهینامه

سردار سید کمال هادیانفر در این‌باره گفت:‌ از مدتی قبل تمامی گواهینامه‌های رانندگی در یک کارت تجمیع شده است. بر این اساس دیگر اینطور نیست که یک گواهینامه برای موتور، یک گواهینامه برای خودرو و … صادر شود و اطلاعات تمام گواهینامه‌های رانندگی پشت همان یک کارت گواهینامه درج خواهد شد.

وی با بیان اینکه اطلاعات مربوط به تمام گواهینامه‌های افراد در بانک اطلاعاتی پلیس موجود است، گفت:‌ بر این اساس مثلا اگر فردی گواهینامه پایه دو و سه و گواهینامه موتور داشته باشد، اطلاعات مربوط به آن و تاریخ اولین صدور گواهینامه در جدول پشت کارت درج خواهد شد.

هادیانفر درباره افرادی که ممکن است یک گواهینامه را دریافت کرده و مدتی بعد مثلا گواهینامه موتورسیکلت نیز دریافت کنند، گفت: ما اطلاعات این افراد را در اختیار داریم و زمانی که گواهینامه موتورسیکلت فرد صادر شود، ما این اطلاعات را روی همان گواهینامه فرد وارد می‌کنیم.

به گفته رئیس پلیس راهور فراجا علاوه بر این موارد از طریق کدتصویری (QR) که روی گواهینامه‌ها نصب شده، امکان دسترسی به تمام سوابق رانندگی صاحب گواهینامه و … وجود دارد. البته این اطلاعات فقط از طریق دست‌افزارهای پلیس قابل مشاهده شد و دسترسی به آن برای دیگران ممکن نخواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید