تعیین تکلیف هزینه های درمان ناباروری بعد از ابلاغ بودجه سال ۹۷

    کد خبر :232508

سخنگوی وزارت بهداشت درخصوص تامین هزینه های کامل درمان ناباروری در سال آینده گفت: این موضوع بعد از ابلاغ بودجه سال ۹۷ مشخص می شود.

دکترایرج حریرچی در نشست خبری روز دوشنبه خود در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه عنوان شده بود در سال آینده تمامی هزینه های درمان ناباروری تحت پوشش قرار می گیرد اظهار داشت: ما معتقدیم ناباروری یکی از مشکلات مهم جوامع بشری کنونی است.

وی با اشاره به افزایش سن ازدواج در کشور که در نتیجه آن سن فرزندآوری نیز بالا می رود، گفت: به دنبال این وضعیت موضوع درمان های ناباروری می بایست مورد توجه قرار گیرد از همین رو وزارت بهداشت از منابع خود در سال های گذشته توانسته این قبیل خدمات را تحت پوشش قرار دهد.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه پوشش بیمه ای درمان ناباروری در شورای عالی بیمه سلامت دیده شود، تاکید کرد: تعیین تکلیف پوشش هزینه های درمان ناباروری در سال آینده بعد از ابلاغ بودجه سال ۹۷ مشخص شده و بر اساس موافقتنامه ها اقدام خواهیم کرد.

حریرچی در ارتباط با تعیین و تکلیف تکمیل بیمارستان های نیمه تمام در کشور گفت: وزارت بهداشت در حال حاضر اعتبارات فعلی در حوزه عمرانی را صرف تکمیل بیمارستان هایی می کند که بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند زیرا نمی شود این اعتبارات را به طور مساوی بین بیمارستانهایی تقسیم کرد که بعضا ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند چون در این صورت بهره برداری از تمامی مراکز درمانی نیمه تمام به تاخیر می افتد.

حریری درخصوص وضعیت تعرفه های پزشکی در سال آینده گفت: اقدام لازم در شورای عالی بیمه برای اعلام تعرفه ها انجام شده اما در ۲۰ سال اخیرسابقه نداشته که این تعرفه ها در اسفندماه اعلام شود.

به گزارش مهر، سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص فوت فرزند احمد توکلی و برخی نقل قول ها که در شبکه های اجتماعی مطرح است، گفت: ما در مورد پرونده افراد به طور خاص اظهار نظر نمی کنیم اما صحبت های آقای توکلی نشان از تقدیر و تشکر از خدمات وزارت بهداشت دارد. البته پیوند کبد در هیچ کجای دنیا کار آسانی نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید